01 Şubat 2012

Sanat

Yasemin'le benim Henri Matisse'in İkarus çalışmasını yorumlayışımız.


Okul aile birliğinin üstlendiği bir sanat misyonu var. Bu çercevede her yıl iki ressam seçilip, öğrencilere tanıtılıyor. Her sınıfın seviyesine uygun olarak da ünlü bir eserin replikası yaptırılıyor, ressamla aynı teknik kullanılarak.Tabii bu iş için her sınıftan gönüllü anneler gerekiyor, önce onlar eğitiliyor, sonra anneler kendi çocuğunun sınıfına öğretip yaptırıyor. Ben her seferinde sevinerek gönüllü oluyorum. Çünkü bu bana, hem yeni şeyler öğrenme fırsatını veriyor, hem de bir eseri kızımla birlikte yapma şansım oluyor. İkimizin yorumunun resimlerini çekiyorum. Yan yana koyup karşılaştırma şansımız oluyor. Seneye bu gruba Defne'de katılacak. Üçümüzün eserini yan yana koyabileceğiz. Çok heyecanlı…

Tabii bu çalışmayı evde kendi kendimize yapmamızda mümkün. Aynı resmi ya da objeyi yan yana oturup resmetmek, sonra yapılan resimlerin benzerliklerini ya da farklılıklarını karşılaştırmak çok eğlenceli olur sanırım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...