14 Şubat 2012

Sevgililer Günü Notlarım


Bu yazı biraz anı anına notlarım gibi oldu. Dün başladım yazmaya, şu ana kadar…

- Dün Akşam Üzeri -

Ne zaman hayat bu kadar değişti? Sevgililer Günü ne zamandan beri bu şeklini aldı? 

Bütün sabahımı alışverişte geçirdim. Kızların sınıf arkadaşlarına küçük kartlar, hediyeler hazırlamaları gerekiyor. Gerekli malzemeleri hazırladim. Geri dönerken pek bir keyiflendim, kızlarla akşam oturup hediyeleri hazırlarken geçireceğimiz keyifli zaman dilimini düşününce…Gene Sevgililer Günü kartlarını hazırlarken, minik ellerin yazı yazmasını izleyeceğim, cıvıltılı sorularını cevaplayacağım. Bir yandan bende onlara kart hazırlayacağım, çok sevinecekleri minicik hediyelerim var. Kartları hazırlarken, kremalı çilekde hazırlarım, iyice keyifleniriz diye geçiriyorum bir yandan içimden. 

Alışverişi bitirince, Yasemin'in okuluna gittim. Sınıf annesi ile birlikte, yarınki Sevgililer Günü partisi için sınıfı süsledik. Piyano dersi için eve geri koşmamız gerekmeseydi muhtemelen şu saatte halen süsleme işini yapıyor olacaktım. Yarınında en önemli iki işi büyük ihtimalle Defne'nin sabahleyin yapacakları kart verme seremonisi için kartları ile birlikte vakitlice okula bırakmak, sonrasında da Yasemin'in sınıf partisi olacak. Tabii sonra keyifle, akşamı, herkese kartlarını ve hediyelerini vereceğim saati bekleyeceğim. Bu sene ailecek yemek mi pişirsek acaba, dışarı çıkmak yerine? Kalp şeklinde pizza, kalp şeklinde jöleler?

Ne zaman kendimi süsleyip, hediye seçip, restorant rezervasyonları yapmaktan bu hale geldiğimi hatırlayamıyorum bile. Anne olduktan sonra sert bir virajdan döndüm, şimdi bambaşka bir yolda ilerliyorum. …

- Bu Sabah -

Dünümüzü tahmin ettiğim şekilde keyifli olarak tamamladık. Bu sabahda kızlarımı güne uygun olarak giydirip, süsleyip, hediyeleriyle birlikte okullarına ulaştırdım. Aşağıdaki konuşmayı Defne'yi bıraktıktan sonra Yasemin'le eve geri dönmemiz gerektiğinde yaptık.

"Yasemin'cim şimdi beni iyi dinle. Anne sana bir hayat dersi öğretecek. Madem bugün Sevgililer Günü…Biz ne yapıyoruz bugün, sevgimizi göstermeyi öğreniyoruz. İnsanlara sevgini, ilgini gösterirken asla tembel, asla cimri olma. Kelimeler çok güçlüdür, çok dikkatli kullanmak gerekir. Asla teşekkür ederken kısa konuşma. Tesekkür ederim deme! Bana bu kartı hazırladığın, beni düşündüğün için teşekkür ederim de. Ben istediğim için okuldan eve geri dönüp, bir tur fazladan yaptığın için teşekkür ederim annecim de. Böylece seni mutlu etmeye çalışan kişi, gerçekten takdir ettiğini, samimi olduğunu bilir. Genel teşekkür, genel değerlendirmeler asla samimi duyulmaz. Lütfen, lütfen insanlar senin için birşey yaptıklarında ne yaptıklarını anladığını kelimelere dök. Bu sana çok kalp kazandıracak!" 

"Tembel değilim, sadece utangacım."

"Seni çok iyi anlıyorum ama bu seni soğuk ve ilgisiz gosterebilir, ister misin böyle görünmek? Bence gayret edersen gerçekten ilgini, şefkatini hissettirmek çok iyi gelecek sana da."

- Şimdi -

Şu anda izlediğim televizyon programındaki beş bayan sunucudan, yeni evli olanın  eşi süpriz yaparak canlı yayına katıldı. Ellerinde kırmızı gülleri ve romantik bir şarkı söyleyerek. Sunucu sevinçten hıçkırıklarla ağladı, bende tabii. Sunuculardan biri Whoopi Goldberg. Dönüp ekrana dediki henüz eşine hediye vermemiş, sevgililer gününü kutlamamış erkeklerö bu mutlulugu aklınızda bulundurun! Evet lütfen! Mutlu olmak, mutlu etmek zor değil, sadece istek gerekli. Asla pahalı hediyeler değil ama eşinizin sevgi dilini çözmek ve ona göre birşey yapmak…Onun bir görevini yapmak, çok sevdiği çiceği hatırlamak, her zaman yapmak istediği birşeyi yapmasını sağlamak….

Unutmayın sağlam bir ailenin iki temel direği anne ve baba. Bu iki temelin birleştirici gücü, çimentosu aşk! Aşkta herşey gibi üzerinde çalışılınca parlayan bir duygu, söndürmemek lazım. Yani bazen işi, çocukları, hayatı bir kenara bırakıp çiftlerin sadece birbirlerine zaman ayırması şart.

Sevgiyle dolu bir hayat dilerim. Sevgililer Gününüz kutlu olsun!


 


"Anne ben 'love' yazmayı öğrendim!"



1 yorum:

  1. Hem eglence, hem tecrübe paylasimi ve hemde duygu yogunlugu.... Senin yazilarinda yol alirken bunu hissediyorum... Eline duyguna saglik

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...