24 Mart 2010

Kağıttan Nazar Boncuğu Yapımı


Henüz varlığından bahsetmeye fırsatım olmadı, burada çocuklarımızı atalarından çok uzağa düşürmemek için, bir Türk Çocuk Kulübü organize ediyorum. Bu nedenle, sık sık Türk kültürüne ait olabilecek el işleri düşünüyorum. Bunlardan birisi nazar boncuğu idi. Sizde evde denemek isterseniz, el becerilerini geliştirecek, renkler üzerine konuşabileceğiniz, biraz inançlar üzerine tartışabileceğiniz, güzel bir aktivite olduğunu düşünüyorum.

Biz bu çalışmayı yaparken, renkli, kalın elişi kağıtları kullandık. Nazar boncuğu renklerinden, değişik çaplarda daireler kesip, üst üste yapıştırdık. En arkasına da bir kağıt yapıştırıp “Allah kimleri korusun?” sorusuna cevapları yazdık. Tepesini bir delgeçle delip, kurdelelerini geçirdik, böylece odalarına asabilirler.

2 yorum:

  1. Cok guzel olmus ve cok iyi dusunmuss
    un Cigdemcim. Hem kolay cocuklar rahatlikla yapabilirler hem de cok guzel olmus. Arkasinda anne, baba, Yasemin, arkadas yaziyor galiba, Defne yok mu ben mi yanlis okudum. Zilli hala kiskaniyor mu kardesini? :)

    YanıtlaSil
  2. Aaa kacirmissin Emre Teyzesi, en basta kardes yaziyor, tabii kendi kulagina geldigi gibi o sekilde yazmis:)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...