27 Nisan 2010

Kağıttan İnsan Zinciri

23 Nisan aktivitesi olarak, Türk Çocuk Kulübü’nde, kağıttan insan zinciri yaptırmak aklıma geldi. Her birini, ayrı bir ırktan gelmiş bir insan olarak boyarlarsa, 23 Nisan’ın sembolü olan, el ele tutuşmuş çocuklar olacaklardı. Bu aktiviteyi, 23 Nisan’dan önce yayınlayamadım, bir dahaki için kullanabilirsiniz belki. Ya da başka fikirler için: Güzel bir aile haline dönüşebilir, ya da arkadaşlığı sembolize edebilirler. Ya da sadece eğlenmek için…




Malzemeler:
A4 kağıt
Makas
Boya Kalemleri

Değişik ölçüler kullanılabilir, ben bir A4 kağıdını boylamasına ikiye kestim. Sonra kestiğim şeridi, 4 eşit parçaya bölecek şekilde, akordeon düzeneğinde katladım. Üzerine bir insan figürü çizdim. Figürün ellerinin ve ayaklarının uç kısımları, kağıdın kenarlarında son bulmalı.

Bundan sonrası miniklere kalıyor. Yani makasla bu figürün etrafını kesmek ve boyamak. Dikkat edilmesi gereken en önemli husus, insanların ellerinin ve ayaklarının birbirini tutan yerlerinin, yani kağıdın kenarlarına gelen kısımlarının kesilmemesi, çünkü bu noktalar onları birlikte tutacak.

Kestikten sonra, el ele tutuşmuş insanları minikler istedikleri gibi dekore edebilirler. Her biri ayrı bir renk boyanabilir, ya da ayrı bir ırktan olabilir, aile bireylerini temsil edebilir…

Klüpte yapılacak çalışmaların, ön çalışmasını evde yapıyorum. Yasemin’de bana katılıyor. Bu aktivite onu çok uzun zaman oyaladı. Hatta bir kaç zincir yapıp, sonra onları el ele tutuşup daire oluşturan, bir insan grubu haline getirdi. Ortasına oturtacak bir Dünyamız olmadığından, kafasının üzerine koyup, onlardan kendisine prenses tacı yaptı. Bıraksam bütün evi insan zinciri ile kaplayacaktı, Allah’tan yatma zamanı gelmişti.

1 yorum:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...