28 Eylül 2007

Emzirenler Icin

Anne sutu konusunda hicbir zaman rahat olamadim. Malesef birincide de ikincide de yeterli olmadi sutum. Oysa ilk kizima hazirlanirken, bir suru dersin yaninda, emzirme dersi de almisdim. Onemli bir fiziksel problem olmadikca, her annenin sutu bebegine yeter, demislerdi. Yetmedi. Kizim kilo almak yerine, vermeye baslayinca, bir kac kere emzirme uzmaniyla calisdik ama sorunumuz cozulemedi. Sonunda doktor emriyle mamaya basladik.


Ikincide daha hazirlikliydim boyle bir problem olacagina. Ilkinden cok daha basariliydi ama yinede ekstra mamaya basvurmak zorunda kaldikca hem uzuldum, hem de bulabildigim tum makaleleri tekrar gozden gecirdim. Genel olarak dinlenmek, morali yuksek tutmak ve bol sivi almak ve de sik sik emzirmek, pompalamak disinda yeni bir oneri, resmi olarak arastirilmamis oldugundan yokdu. Ben de annelik forumlarini gezip insanlarin tecrubelerini ogrenmeye calisdim. Aklima yatan, benimde denedigim yontemleri paylasmak istedim.



Bira Mayasi : Ben direk bira mayasi haplari yerine (bunlardan gunde 7-8 adet almak gerekiyormus cunku), bana icimi daha kolay geldigi ve de sevdigim icin, alkolsuz bira kullandim. Bu biralari Amerika'da belli basli supermarketlerde bulmak mumkun. Bana tavsiye eden arkadasimda faydasini gordugune inaniyor, ben de.


Yulaf : Ara ara yulaf ogunleri duzenlemem bundan.


Isirgan otu ve cemen(fenugreek) : Bunlari tek tek iceren bitkisel ilaclar oldugu gibi, birlikde satilanlarida var. GNC'de ya da organik urun satan marketlerde var. Ben ilk baslarda bunlari da iceren bir urun olan More Milk Plus'in hapini ve cayini kullanmisdim. Faydasini gordugumu dusunuyorum.


Anne tavsiyesi bulgur: Gaz problemi nedeni ile bebegin sindirim sisteminin zayif oldugu ilk haftalar da kullanilmasini tavsiye etmem.


En sevdigim yontemse bebeginizi sessiz bir ortamda, ten temasi yaparak (ne kadar ciplak olursaniz ikinizde o kadar iyi) ve sevdiginiz seyleri hayal ederek emzirmek. Ben her emzirmeden once onun boynunu bol bol koklar, gulen yuzune bakar oyle baslarim. Gogus sutu daha rahat birakiyor. (Pompalarken test ettim, resimlerine bakarsam cok daha fazla sut aliyorum.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...