30 Mart 2012

Çocuk Müzesi



Dün Defne ile birlikte okul gezisine katıldık. Bize biraz uzak olması nedeniyle, henüz ziyaret etme fırsatımızın olmadığı, Çocuk Keşif Müzesi'ne gittik. Bu tarz müzelerde, birçok bilimsel gerçegi ispatlayan deneyler, çocukların seviyesine indirilerek, onlar için interaktif bir hale getiriliyor. Yani her deneyi, kendileri yapıp, eğleniyorlar. Tamamen bilimsel gerçeklere dayalı bir eğlence parkı onlar için. 

Dün, Defne ile birlikte, bir itfaiye aracını, ambulansı ve buranın en eski ve meşhur bankalarından Wells Fargo'nun, o vahşi batı filmlerinde, bol bol soyguna uğrayan atlı arabalarından birini keşfettik. Yapabildiğimiz kadar çok fiziksel deney yaptık. Bilgisayarda mamutlar hakkında bilgi araştırdık. Vaktimizin en büyük bölümünü de, geçici bir sergi olan, mamut bölümünde geçirdik. Büyüteçlerle, fosilleri ve bitkileri inceledik. Mamut Loop' un nasıl keşfedildiğini anlamaya çalıştık. Kumların arasından kemikleri kendimiz çıkarmaya uğraştık. Sonra, bulunmuş kemikleri nasıl biraraya getirdiklerini, kendi ellerimizle denedik. Bir çok kemiği yerine yerleştiremedik, bu işin nasıl büyük bir bulmaca olduğunu, anlamış olduk. Basbayağı, bir bilim dalını, başından sonuna çocukların anlayabileceği ve uygulayabileceği şekle getirdikleri, muazzam bir keşif alanıydı. Ben çok öğrendim ve eğlendim. 

Bu gezinin benim için en özel tarafı ise, Defne ile baş başa geçirdiğim nadir zamanlardan olması. Yasemin ile baş başa daha fazla kalabiliyoruz da, Defne ile çok olmuyor. Bu nedenle, her birlikte birşey yapma zamanımızın kıymetini bilip, sonuna kadar onunla keyifli vakit geçirmeye çalışıyorum. Bu yüzden, dün, diğer annelerle selamlaşmak dışında sohbet dahi edemedim. Kızıma ayırdığım bu özel zaman, hiçbir şeyle bölünmesin istedim. Gezinin sonunda, müzenin hemen dışındaki piknik ise, bu gezi gibi çok güzeldi. Piknik peçetelerimizi serip, yiyeceklerimizi yerleştirip, sohbet ederek yemeye başladığımızda, sadece ben değil,  herkes çok güzel göründüğümüzü düşündü. Ben de öyle hissediyordum zaten. Çok özel, çok güzel bir öğlen yemeği. Müzede öğrendiklerimizi pekiştirdiğimiz bir sohbet eşliğinde…

Çok fazla resim koyduğumu düşünmeyin. Müzede 105 resim çekmişim. Bunlar, aralarından sizin için seçtiklerim. Başrolde Defne! Umarım beğenirsiniz…









Pışt sanırım arkanda paleontologist bir hayalet var!


Blogcunun kızı, böyle poz verir...Karşınızda...


Mamut Loop.

Beni bırakırsanız tüm vaktimi burada geçiririm.


Defne nin kurduğu oyunda mamut ailesinin 2 yavrusu var. Anne baba onları kötü adamlardan koruyor. Tanıdık bir hikaye..

Defne ve ışık deneyi.



Bir mamut Loop oyuncağını oyuncak koleksiyonumuza ekliyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...