04 Nisan 2012

Güvenilirlik



"Ya olduğun gibi görün, ya da göründüğün gibi ol." 
Mevlana Celaleddin Rumi


Biz müze sonrası, Defne ile yemek yerken, Yasemin'de okulda babasıyla buluşmuştu öğlen yemeği için. Çok özel bir sebebi vardı bu yemeğin. Kızım, sınıfında güvenilirlik ödülüne layık görülmüştü. 

Birçok okulda güzel ahlaka özendirici yöntemler uygulanılıyor. Yasemin'in okulunda her 6 haftada bir, yeni bir karakter özelliği ele alınıyor, üzerinde konuşuluyor ve öğretmen çocukları izliyor. Her o karaktere yönelik örnek bir davranış sergilediklerinde, isimlerini yazıp bir kavanoza koyuyor. Sonra bu kavanozdaki isimlerden seçim yapılıyor. Kazanan çocuklar, öğlen aileleri ve öğretmenleriyle özel bir bölümde, özel bir öğlen yemeği yiyorlar, sertifika alıyorlar, öğretmenleri ve okul müdürü tarafından tebrik ediliyorlar. Ben Defne'nin gezisinde görevli olduğum için, Yasemin babasını davet etti. Babası Yasemin'in seçtiği bir yemeği alıp, tüm yoğunluğu arasında, bir nefeslik zaman yaratıp, kızıyla yemek yedi. Öyle ya, ne kadar çalışsanız, o yemeğin yerini dolduracak güzellikte birşey üretemezsiniz. Çocuğunuz için çok güzel bir an yarattınız ve aldığı ödüle ne kadar layık olduğunu, ne kadar önemsediğinizi gösterdiniz.

Yasemin'i sabah özel günü için süslerken, bir yandan onunla küçük bir konuşma yaptım. Ona bu güzel yemeği kaçırdığıma çok üzüldüğümü, birlikte bunu mutlaka telafi edeceğimizi, onunla çok fazla gurur duyduğumu anlattım. Böyle bir çocuk olduğu için mutlu olduğumu, "güvenilirlik'' in bir insanda olması gereken en önemli özellik olduğunu ve başka hiçbir karakter özelliğine bu kadar önem vermediğimi söyledim. 

Ne kadar eğlenceli olursa olsun, ben sözüne güvenemediğim insanın yanında rahat edemiyorum, bir şekilde mesafeli kalmayı tercih ediyorum. Bu nedenle çocuklarımda da, en çok önem verdiğim  özelliklerden birisi dürüstlük.  Bazen durup, düşündüğüm, dünya hiç öyle bir yer değil, malesef ki dürüstlük değil ne kadar iyi yalan söyleyebilme kabiliyetinin kişileri bir yerlere getirdiğini gördükçe, hata mı yapıyorum acaba diyorum ama….Çocuklarımın yalan söylemesi beni üzer, bizim ailemizde buna yer yok, her seferinde emin oluyorum.

Düşündükçe, bu konu hakkında ne çok söyleyeceğimin olduğunu farkettim. Belki başka bir yazıda…

4 yorum:

  1. Tekrar tebrikler, Yasemin! Ben de son zamanlarda senin son paragrafta dile getirdigin ayni seyi sorguluyorum. Acaba durust, kalbi temiz ve iyi cocuklar yetistirmeye calisirken onlara kotuluk mu yapiyoruz. Dunya, hemen hemen her sosyal ortam, ikiyuzlu, yapmacik, yalanci insanlarin parmaginda donuyor... Bagisikliklarini bunlara karsi kuvvetlendirmek lazim, bol sevgi ve onlara inanc,guven ve destekle. Twitterdan takip ettigim bir yazi isleri mudurunun tweetini tekrar edeyim "Ne kadar iyi, gecimliysen o kadar seviliyor ve eziliyorsun; ne kadar talepkar, simariksan o kadar sevilmiyor ve el ustunde tutuluyorsun". Bence de uzerinde cok konusulabilecek bir konu.10 dakikada toparlayabildiklerim bunlar.
    Yasemin de kendiyle gurur duyuyordur eminim :). Sevgiler, Berna.

    YanıtlaSil
  2. Cok dogru bir belirleme. Simdi yazdiklarini okudukca dusunuyorum da insan hayatinda ne onemli? Sevgi, sevilmek...El ustunde tutulmak, herseye sahip olmak, hak edilmemis kazanclar nereye kadar ayakta tutabilir bir insani? Bu yuzden bu tur insanlar surekli bir tatminsizlik, surekli patlamalar icinde olup, saga sola saldirmiyorlar mi? Surekli bir kendini ispat etme, yeniden olmadigin birseymis gozukme, cabalar, yalniz asil aradigi sevgi, gene yok. Ne kadar biri gibiymis gozukebilirsin ki. Coker o sistem, uzun omurlu olamaz, samimi degil, gercek degil. Boyleleri cok cok degil aslinda, ama boylelerine goz yumanlar, el ustunde tutanlar cok cok. Asil ben onlara kizginim. Kendimi Matrix filmindeki gibi hissediyorum. Bir sistemin icinde olanlar var, gercegi yasamayanlar. Birde sistemi kabul etmeyip, uyanik kalmayi tercih eden azinlik. Onlardan birinle karsilasincaya kadar rahat degilim, tedirginim, ama oyle birisini buldum mu da benden mutlusu yok. Simdi filmin sonundaki soru onemli. Hangisi daha kolay? Sistemin disinda ki yalnizlik, yapmacikligin kalbinde olusturudugu kirikliklara katlanmak mi, yoksa sisteme dahil olmak mi? Bence samimiyeti, dogrulugu, bu hazzi, almamalyiz ellerinden... Seninde dedigin gibi belli bir yasa geldiklerinde bagisiklik kazandirmaya calismali, azar azar dozlarda kotulukle tanistirmali. Belki yasadiklarimizida anlatmali, kimbilir? Tebrikler ve yorum icin cok tesekkurler..

    YanıtlaSil
  3. Bu güzel hasletlerin aileden kazanıldığına inanıyorum. Anne baba birer model.. Onlar doğduklarında tertemiz dünyaya geliyorlar anne babanın davranışları çocuğun karakterinin oluşmasına sebep oluyor. Güvenilir olmak, dosdoğru, emanette emin olmak,insanları kırmamak,diğer canlılara merhametli olmak edinilmiş en güzel karakter özellikleri.

    Ben kızınızın aldığı bu güzel ödülden dolayı kızınızı, sizi ve eşinizi de tebrik ediyorum... Saadet

    YanıtlaSil
  4. Dilerim bir ömür boyu her dönemeçte yeni bir değer katar kendine ve bizleride onurlandırır. Hep aynı şeyi yazıyor ve söylüyorum ama daha dün ve ne çabuk geçti zaman..
    Böyle geçecekse yavrularımın başarılarını onur ve gururla izleyeceksem varsın geçsin zamanlar zira bunlar çok değerli çok kaliteli... Tebrik ederim canım yavrum iyiki varsın iyiki varsınız hepinizi çok seviyorum ve ayrı ayrı teyzenizi gururlandırıyorsunuz...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...