03 Ekim 2007

Iki Cocuk Annesi Olmak


"Sen beni sevmiyorsun artik" diyor, "beni istemedin!" gozunde koca yaslarla suzme gozlum. "Hayir birtanem istemedigim sen degilsin, kardesinin ayagina basmani istemiyorum, sevmedigim sen degilsin, hareketin. " O israr ediyor icli icli aglayarak ve de merdivenlerden odasina dogru yollanarak "Hayir istemiyorsun beni."

Ayaga kalkmak istiyorum, aksam yemegine kavusmus dugme gozlum basini cevirip bana bakiyor ve gene titreyerek donup yemegine devam ediyor. Caresiz gozyaslarim suzuluyor yanaklarimdan. Cok sevmenin, cok cabalamanin yetersiz oldugu zamanlar oluyor. Ayni zamanda iki ayri yerde olamiyorum. Ilk kez capkin erkekleri anlar gibi mi oluyorum ne? Ikisinide seviyorum ama ikisini birden mutlu etmek imkansiz. Yasemin'e sarilip opucukler kondururken, goz goze geldigimde kocaman gulen ufakliga gizlice gulucukler gonderiyorum sik sik. Oteki gorse cildiracak, ben ona aidim cunku, en azindan o an.

Dugme gozlum aksam saatlerinde ve gece uykusuna gecene kadar benden baska kimseye gitmiyor, cildirisiya agliyor. Ben yemegin son hazirliklarini yaparken babasinin kucaginda gozunu kirpmadan beni izliyor. Heleki beni goremesin, saatlerce ic gecirecek kadar agliyor. Suzme gozlum ise mutsuz, annesi yapsin istiyor herseyini. Firtinali aksam yemekleri yiyoruz, kucagimda Defne, diger elimle Yasemin'e yemek yedirmeye calisirken. Uzunca zaman harcayarak pisirdigim yemekleri hap gibi yutarak yiyorum. Yemek sofrasini toplamadan kosmaya basliyorum, Defne'nin banyo zamani icin. "Biliyorum suzme gozlum senide benim yikamami istiyorsun, ama Defne'nin uyumasi gerek o daha cok kucuk, seni baba yikayacak, ben mutlaka senin odana gelecegim ama hele Defne uyusun."

Defne uyumuyor, en azindan yatakda...Kollarimda iyi. Icerden suzme gozlum bagiriyor, "Hayir ben annemi istiyorum, anne yatiracak beni!" "Annen gelemez, Defne' yi uyutuyor, anla artik!". Iste yine yanaklarim islaniyor, bende orada olmak istiyorum, deli gibi istiyorum. "Hadi uyu artik dugme gozlu, uyu.." Ic gecirip yanagini gogsume dayiyor, oyle huzurluki ben onunlayim diye. Yatagina yatiriyorum, evet uyuyacak gibi. Parmak uclarimda odadan cikip, kosarak giriyorum, suzme gozlumun odasina, yuzune kocaman bir gulucuk yayiliyor, "Annem geldi!" "Geldim tabii." "Bak simdi sana hangi masali anlaticam, sen Sincap Tasemin'in kardesinin olmasi oykusunu biliyor musun?" Icerden Defne'nin aglama sesi geliyor. Suzme gozlumun yuzu soluyor. "Annem sen cok iyi bir ablasin. Eminim bana git annecim, Defne aglamasin diyeceksin." Kocaman bir yurekle, soylemesini istedigim sozleri soyluyor. " Ama ben bekliycem gene gel, bana masal anlat!" "Tamam bebegim soz!"

Defne sakinlesir sakinlesmez geri kosuyorum, suzme gozlum yine uyuyakalmis beni beklerken. Ustunu ortup kokluyorum, ama onun haberi yok. "Bebegim diyorum icimden anlaticam sana masali, eger bir gun bekleyebilirsen. Umarim masal dinlemek istemeyecek kadar buyumus olmazsin."

8 yorum:

  1. Her insan ayri bir öykü baska bir dünya....

    Eeeeee yeter artik, baban masal anlatacak iste ! Hangi birinizle ugrasayim demekte vardi....

    Ama annelik iste tamda bu! Yaradan ellerine bir dünya veriyor ve al yesert diyor... Kutsaligida bence burda basliyor. Hani kalite ayrintilarda gizli ya. Cocuklar yani Yasemin ve Defne belki bu ayrintilari hic hatirlamayacaklar. Ancak bu ayrintilar yasam yollarinda onlara isik tutacak, özgüven duygusunu pekistirecek ve kendilerini önemli ve degerli hissetmelerini saglayacak. Önemsenmek hangimiz icin azimsanacak bir seydirki?

    Hani bir vakit sana biri ANNELİK KOCAMAN BİR VİCDAN AZABİ demisti ne kadar hakliymis degilmi?

    Ben kendi adima teyze olarak bu vicdan azabini yasadim,yasiyorum. Minik yavrumu Yaseminimi kirmamak üzmemek adina onun yaninda süt kuzumu yeterince kucaklayip sevemedim. Ki ben sadece teyzeyim... Defnenin dogumundan sonra anneligin, ayrintilara önem veren anneligin ne denli zor oldugunu fark ettim. Bu farkindaligin yani sira her annede bir Dünya bir öykü. Dengeleri dogru oturtmak gerek. Kimse hata yapmama adina kendinden ve dünyasindan, yasanacak ve yazilacak öyküsünden vaz gecmemeli. Her konuda oldugu gibi bunuda basaracagini biliyorum. Seni seviyorum.

    YanıtlaSil
  2. Bu yazıya minik bir ilave yapmak istedim...

    Hiç bir insan masal dinlemeyecek kadar büyümemelidir.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Çiğdem,

    Günlüğün çok güzel. Yürekli bir anne olarak kızlarına da o yüreği verebiliyor olmaktan ötürü gurur duymalısın kendinle.

    Yasemin ve Defne çok bribirine bağlı çocuklar olacaklar eminim. Bu minik krizlerin ektiği şeyin sevgi olduğunu biliyorum. Yasemin de bu tohumların çiçeklerini alacak ve Defne'ye sımsıkı bağlanacak.

    Okurken gözyaşalrımı tutamadım. Sıcakcık bir mutluluk ve heves kattın günüme. Teşşekürlerimle.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Cok tesekkur ederim Efla. Umarim gonlumuzden gectigi gibi olur hersey cocuklarimiz icin.

    YanıtlaSil
  5. :) Ama ,inan ikinci çocuk için acabaları bulunan biri için oldukça yönlendirici bir yazı...

    YanıtlaSil
  6. ilk okuduğumda çok etkilenmiştim... şimdi gene okurken gurbette doğum yapmiş yalnız başina herkesten uzakta üç çocuk büyütebilmek için uğraşan bi anne olarak gene göz yaşlarımı tutamadım. Şu anda onlarda büyüdüler ama en güzel yıllarım o günlerdi onlar küçücük ben de genç bi anne...hele resimlerine bakarken bi daha o yıllara gidiyorsunuz...meğer çocuklar ne çabuk büyüyüveriyorlarmış...
    Ayrıca Defneciğin üçüncü yaşını kutluyorum, nice mutlu huzurlu,güzel yıllara inşallah. Saadet

    YanıtlaSil
  7. Tek basina cok zor cocuk buyutmek, ama bir yandan da sansliyiz sanirim. Onlar icin tek basimiza ayaktayiz, inanilmaz bir bag olusuyor anne ve cocuklar arasinda. Birer uzantimiz, organimiz gibi oluyorlar. Yokluklari inanilmaz bir bosluk...
    Tesekkur ederiz, sizede cocuklarinizla nice mutlu gunler, yillar dilerim.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...