25 Ekim 2007

Ogrenme Oyunu VSmile


Itiraf ediyorum, bu konuda geri kalmisim. Yasina uygun aktiviteler, geziler, kitaplar, oyuncaklar derken, teknolojik gelismeleri kacirmisim. Bu nedenle Yasemin'e 3. yas gununde bir video oyunu gelince sasirdim. "O daha 3 yasinda, yemegini ustune dokmeden yiyemiyor, joystick mi kontrol edecek " diye dusundum, yanilmisim.Ben soru isaretleriyle bakarken, o pembeli morlu oyun kutusuna sarilmis, benim bilgisayarim oldu diye dolasiyordu.

VSmile, Viacom sirketinin 3 ile 7 yas arasi cocuklar icin hazirladigi ogretici oyunlar sistemi.On yargili baslamisdim ama sonra gidip hosuna gidebilecek 3 oyun daha aldim. Bir kere inanilmaz guzel kontrol edebiliyor oyunu.Iki elini ayni anda farkli iki is icin kullanmayi ogrendi. Dieogo ile gorsem tanimiycagim hayvanlari kurtarmaya gidiyorlar. "Annecim bak 4 chinchilla kurtardik" diyor. Degisik neden sonuc iliskilerinin farkina variyor. Sagi solu, oku takip etmeyi, yerine gore alet edavat secmeyi ogrendi hizlica bir sekilde. Oyunlarin okuma yazma ogrenmeyle ilgili bolumleride var, biz simdilik hizlica geciyoruz. Yinede bazi yerlerde kelimelerin goruntulerini ezberlemis bile, gorur gormez taniyor, "pencil" diye bagiriyor.

Bize oyunu hediye eden arkadasimdan aldigim bilgiye gore, bu oyunun ilk nesli mikrofon icermiyormus. Bazi oyunlar ilk nesle gore ve daha az interaktif. Mikrofonlularda oyuna sesle de katki yapilabiliyor. Biz en cok Diego'yu seviyoruz. Dora'ya sonradan mikrofon katkisi yaptiklari icin Diego kadar eglenceli degil bence. Kucuk denizkizi ise, ilk nesil bir oyun oldugu icin digerlerinin yaninda oldukca sade kaliyor, yinede karaktere hayranligi yuzunden Yasemin'in ilgisini cekiyor. Eger oyunlari almayi dusunurseniz ben yeni cikan oyunlardan almanizi tavsiye ederim.

Yasemin herzaman fiziksel aktiviteye yakin bir cocuk oldugundan, onu uzun sure sabit tutacak seylere cok baglanmiyor, buna da baglanmayacak biliyordum. Yinede ilk iki gun sabah uyanip, gece yatana kadar basindan ayrilmayinca, biraz korktum. Ustelik oyunun ambalaji uzerindeki baska oyunlarin varligini da kesfetmis, bana bir suru siparis verdi. Iki gunun sonunda ben yavas yavas saat limiti koyma programlari yaparken, oynamiycam artik dedi, simdi de sadece biz oyuna katilarsak oynuyor. Bu anlamda birlikde yapabilecegimiz guzel bir aktivite haline geldi bizim icin. Eger elektronik oyunlara ilginiz de varsa, cocugunuza keyifle birseyler ogretme firsatiniz olacak demekdir.

1 yorum:

  1. :) Benim minik akilli yavrum insallah hayati boyunca gereksiz hic bir seye tiryaki olmaz.

    Sevgimle
    Teyze :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...