22 Eylül 2011

Yasemin 7 Yaşında - Bölüm 1



Sabah uyandırmaya gittiğimde, ayakları örtüden dışarı çıkmıştı. Öyle ayaklarını tek başına görünce şaşırdım, ne zaman büyüdüler bunlar bu kadar? Sonra uyandırıp kucağıma aldım, uzun uzun öptüm, kucağıma sığmayan bebeğimi. Okulda birinci ve ikinci sınıflar, yan yana sıraya giriyorlar. Baktım ikinci sınıflar, birinci sınıfların yanında, bayağı büyük görünüyorlar, şaşırdım. 2 büyük partiyle kutladık ama, kızımın 7 yaşında olduğu gerçeğini kendime kabul ettirmem, uzun sürecek gibi. 

Bu sene, Yasemin'in gerçek doğum gününde Turkiye'deydik. Çok nadir yaşadığımız, ailecek doğum günü kutlama zevkini yaşadık. Sabahtan itibaren herşey masal tadındaydı...

Özgür Teyze' miz, kahvaltıda Yasemin'e, internetten indirdiği, yaş günü şarkılarını dinletti. 

Kahvaltının sonunda, Ömür Teyze' sinin gönderdiği ilk süprizi, pembe beyaz çikolata kaplı çilekler geldi. Yasemin için, her fırsatta tadına baktığı, bütün gün süren bir mutluluğa dönüştü. 





 Akşam, aile içinde diye tabir ettiğimiz, sözde küçük bir parti düzenledik. Benim çocukluk arkadaslarımın çocukları, Yasemin'in Türkiye'deki arkadaşları. Doğum gününü birinci yaşında birlikte kutlayabilmislerdi, şimdi yedinci yaşında yine birarada oldular. 

Pastası, parti hazırlıkları sırasında kapımızda belirdi, Ömür Teyze' sinin ikinci süprizi oldu.  Yasemin'in şimdiye kadarki en güzel pastasıydı. 

Ailemizle ve aile gibi dostlarımızla, huzurlu ve mutlu bir doğum günü geçirdik. Bir yandan Türkiye'den ayrılışımıza az kalmasına hüzünlendik, diğer yandan onlara sahip olduğumuz için ne kadar şanslı olduğumuza sevindik. Bize kendimizi özel hissettiren, bu çok özel insanlara, kucak dolusu sevgiler…





2 yorum:

  1. Çiğdem hanım merak ettigim bı şey var benim kızım 3 buçuk yasında 5 yaşındaki kuzeniyle biraraya gelince patirdi gürültü sanki evin icinde 10 cocuk var gibi ikisiyle dışarı çıkmak imkansız acaba küçük kızım büyüyünce ablasiyla böylemi olacaklar sakinlik olniycakmi evin icinde yoksa kardesler arası iliski dahamı başka oluyor kuzeniyle ayda bı kere gorusuyolar

    YanıtlaSil
  2. Benim tecrübemde bu durum sürekli değişiklik gösteriyor, yaşlarıyla birlikte. Defne hareket edip Yaseminin oyuncaklarına eriştiğinde kıyametler koptu. Gözlerimi ayıramadiğim zamanlar oldu. Şimdilerde çok daha iyi, birbirlerini çok güzel oyaladıklarıda oluyor, sürekli kavga ettikleride. Herhalikarda gürültü bol. Yalnız birbirlerine alışkın oluyorlar, evin kuralları ikisi içinde oluyor, ikiside sizin çocuğunuz kibarlık göstermek zorunda falan değilsiniz. Yani kuzeninin ziyaretlerinden farklı olacaktır diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...