01 Mart 2008

Muzik Dersi


Bir suredir devam ettigimiz bir yenilikden bahsetmek istiyorum. Ben ve kizlar muzik dersi almaya basladik.

Kendim cok muzige yakin bir insan degilim. Bu nedenle ne zaman firsat bulsam cocuklarim muzikden yararlansinlar istiyorum. Yasemin’i kucukken goturmusdum, simdi iki kardesi goturebilecegim bir muzik dersi buldum, her hafta bir saat katiliyoruz. “Music Together” burada bilinen, cocuklar icin ozel bir muzik programi. Bizim aldigimiz “Sticks” (Cubuklar) bolumu. Oyle guzel aktiviteler yapiyoruzki 3,5 yasindaki kizim da, 8 aylik kizim da, ben de bayiliyoruz.

Uygun bir ders mi, ikisini ayni zamanda derse goturmek iyi bir fikir mi diye bir hayli dusunmusdum. Muzik dersinin ilk dakikalarinda dogru bir karar oldugu anlasildi. Artik kolayca sozleri ezberleyebilen kizim hevesle sarkilari soylerken, boyle bir sosyal aktiviteye ilk kez katilan bebegim coskuyla tefini caliyor, diger cocuklara gulucukler gonderiyordu.

Bu tarz aktivitelerin sadece derse verildigi saate terkedilmesini bir israf olarak kabul ederek, bu aktiviteyi haftaya yayiyorum. Muzik dersinin sarkilarindan olusan cd’yi arabada surekli calip, ritme asina hale gelmelerini sagliyorum. Ayni zamanda sarkilari ezberlerken yolculugun sikintisini azaltiyoruz.

Diger bir faydalanma seklimiz ise evde tansiyonun yukseldigi anlar. Ozellikle yagmurlu gunlerde eve kapanmak zorunda kalinca imdadimiza muzik kitabimizin aktiviteleri yetisiyor. Bir sarkida elimize tulbent alip salliyoruz, digerinde birbirimize top yuvarliyoruz. Bazende coskuyla dans ediyoruz. Biz muzikal bir aile olmak yolunda ilerliyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...