06 Mart 2008

Teyzemiz


Bana su anda mutlulugun resmini ciz deseler, bu sahneyi cizerdim. Yasemin ciglikla karisik kahkahalar atarak teyzesiyle bahcede oynuyor. Defne acik olan bahce kapisinin onundeki sineklige tutunup ayaga kalkmis, kucucuk boyuyla onlari gormeye calisirken bir yandan da tele vurarak cigliklar atarak, oyunun bir parcasi olmaya calisiyor.

Teyzemiz burada bir aydir. Tabii benim ablam, cocuklarimin teyzesi. Cocuklarimin gozunden bakinca dunyaya annem anneanneye, ablalarim teyzelere, kocam babaya donusdu gozumde. Evet, ablam bize, cocuklarimiza sinirsiz sevgi getirmis, simdi hergun bol bol ustumuze dokuyor. Yalnizlikdan, yorgunlukdan uyusmaya baslamis yureklerimiz bahara kavusan ciceklere donustuler. Ayni zamanda ciceklerin suya doymadiklari gibi sevgiye doymuyorlar.

Eger birinci derece akrabalariniza, ailenize istediginiz zaman ulasabileceginiz bir mesafede yasiyorsaniz, benim neden bahsetmedigimi anlayamayabilirsiniz. Bu akrablarin cocugunuz icin ne derece onemli oldugunu kavramayamazsiniz. Sadece haftada birkac saat icin bile olsa anne baba disinda ucuncu kisilerce onemsenen, sevilen cocugun gozlerindeki isiltinin degistigini bilmeyebilirsiniz. Yorgunlukdan gittikce sertlesen anne baba disiplininden sonra biraz simartilan cocugun sevinc kahkahalarinin anne baba uzerinden kaldirdigi agir vicdan azabinin yarattigi rahatlamayida olcuye koymak zor.


Tanri kullarina yardim etmek istediginde baska bir kulunu kullanirmis. Sanirim bizim olayimizda ablama bol bol ihtiyac duyuyor. Ilahi isiltiyla enerjisi artan ablam, her gucumuz tukenme noktasina dayandiginda bize saglam bir dayanak sagliyor. Ablacim bizi bu kadar sevdigin icin, ve sevginde hic hesap yapmadigindan ve comertliginden dolayi sana cok tesekkur ederiz. Yasemin’in sen bir aktiviteye katilmayinca yuzunun solmasi, gece ben yatirmak icin yanina uzandigimda tamam anne gidebilirsin simdi teyzem gelebilir mi demesi, Defne’nin sabah uyaninca “Deyziiiii(Teyze)” diye seslenmesi ne demek biliyor musun? Seni seviyoruz

3 yorum:

  1. :)( Mutluluk goz yaslarina bogulmadan once yuregimden kopup gelen duygularimi paylasmak istedim.
    Iyiki Sevgi denilen o yuce duygu var ve iyiki ben sevebilen insanlardanim.
    Sevgi, binlerce kilometre uzaga gitmeyi goze aldirir, sevgi bas agrilarini ikinci plana dusurur, sevgi ozel yasaminda pause tusuna bastirir...
    Bana gore sevgi kendinden once gelendir/gelebilendir.
    Yavrularin yavrularim, esin kardesim sense benim canimsin.
    Sizi seviyorum hemde pek cok.

    YanıtlaSil
  2. Insanin kardesi olmali galiba :)

    YanıtlaSil
  3. Belkide yeryüzünde fazla ara olduk onları... Daha doğrusu şu zamanda onlara ihtiyacımız biraz daha kendini gösterdi... Eteklerindeki taşları koyar gibi yüreğindeki güzellikleri koydu ortaya... Kimi zaman belkide yüreğinde ne buhranlar koparken o sadece gözlerindeki ışıltıyı yansıttı içindekileri gözyaşları ile yüreğine akıttı... Kimi zamanda yorgunluğunu sevgisine harman ederek bir gayret daha koşturdu... Ha bir gayret daha... Yüreğindeki bu güzellikle bezenmiş kanatsız meleke misali bir anne şefkati ile kuzularına can ile can oldu... Belkide tarifi zor birşeyler var ve benim buna anlatmaya ne gücüm yeter nede süslü kelimelerim... Ne demek istediğimi sadece derinden gülen ışıltılı gözlerine baktığınızda anlayabilirsiniz... Tabi yüreğinizde o sevgi varsa...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...