23 Ocak 2008

Diş Buğdayı


Hep soyledigim gibi, bu cok da kolay olmayan omrumuzde hicbir kutlamayi, guzel anlar yaratma sansini geri ceviremem. Her bir ozel gunun degerini bilmek isterim. Yilbasini, sevgililer gununu hatta noeli bile sevincle kutlayan ben, ayni heyecani atalarimizin binlerce yillik guzelim geleneklerine gostermezsem, kendimi onlara ihanet etmis gibi hissederim. Geleneklerimizi yavrularima gecirmeyerek zinciri bozamam, onlari en degerli miraslarindan mahrum birakamam. Yavrularimin her bir gelisiminin sevinci beni asip tastiginda imdadima yetisen geleneklerimiz, sevincimi dostlarimla paylasmak icin firsat sagliyor. Hayatin, izin verirsek, duyarsizca olacak akisina aralar vererek, her bir gelisimin onemini ve degerini idrak etmemize yardimci oluyor. Bebegimizin yirmisini, kirkini kutladik. Atalarimiza gore ve takip edersek bilime gore de bu onemli iki tarihden sonra bebegin en onemli gelisimlerinden biri disleri. Dun Defne’nin cikan ilk dislerini kutlamak icin dostlarimizi davet ettik.

Dostlarimiz sadece sevincimizi paylasmakla kalmayip, bize yeni mutluluklar getirdiler. Ailemizden uzak olmanin verdigi eksikligi varliklariyla doldurmakla kalmayip, hem soframiza katkilari hem de Defne’ye hediyeleriyle bizi simsicak sarmaladilar. Yapsak mi yapabilir miyiz telasi iyiki yapmisiz sevincine donusdu.

Defne’nin dis bugdayi yemegi her zaman bildigimizden farkliydi. Ben bildigimiz tatli versiyonu yerine asure yapmaya karar verince, Berrin Ablamiz, Konya usulu olan tuzlu versiyonunu yapmayi onerdi. Kenevirli, hashasli, cevizli olan bu versiyon, hem cok hosumuza gitti, hem de bana Defne’nin gelecekdeki hayatinin bu guzel karisimdan olusan lezzetli yemek gibi olacagi konusunda haberler veriyormus gibi geldi, en azindan oyle diledim.

Defne’ nin cok yonlu ve yetenekli biri olacagini simdiden hissediyorum. Onune cesitli meslek gruplarini temsil eden rengarenk esyalar kondugunda, hemen birine saldirmak yerine, once uzun uzun dusundu. Elini teker teker uzerlerinde gezdirip hissetti. Sonunda cep telefonunda karar kildi. Is dunyasini ya da babasi gibi cep telefonu istasyonu planlayan bir muhendisi simgeler diye secmisdim cep telefonunu. Sag elinde cep telefonu, sol elinde de boyama kalemi vardi. Belki hobi olarak da resim yapar diye hayal ettim. Biz basindan bugdayi dokup dualar ederken onun icin, o da kitaba yapismisdi. Okuyacak, o da anne baba gibi kitabi cok sevecek diye gecirdim sevinerek icimden. Insan nasil da yavrularina herseyin en iyisini yakistiriyor. Keske tum insan evlatlari icin herseyi pozitif gorebilsek. Ne guzel bir dunya verirdik cocuklarimiza.

Defne dun gece guzel uyudu. Gunlerce gozlerinde yas olarak bekleyen disler gorununce buyuk bir kutlamaya yeni oyuncaklara sebep olmuslardi. Butun bu guzellikler ve sevgi seli hos bir rehavet yaratti onda. Bebegi rehavete surukleyen sevinc anneyi sarhos eder. Anne de guzel uyudu.

2 yorum:

  1. Canim dis bugdayiniz hayirli ve ugurlu olsun insallah. Yaptiginiz asure gibi rengarenk,lezzetli, tadi damaginda kalacak bir hayati olsun Defne kuzumuzun. Yaninizda olmayi cok isterdik tabii ki ama sizi yalniz birakmayan boyle guzel dostlariniz oldugu icin biz de cok mutluyuz. Eli kalem tutan, murekkep yalamis ama ayni zamanda zevkleri olan, hayattan keyif alan bir insan olacak Defne belli. Allah yavrularimiza herseyin en guzelini nasip etsin insallah. Minicik inciler gelmeye basladigina gore anneyi uykusuz gunler beklemeye devam ediyor demektir ama bir yandan da bebisimizin menusu cesitlenmeye basliyor, yeni tadlar deniyor olmali. Artik buyuyor annesi ne guzel :)

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. :) Burdan adim adim anneliginin olgunluguna dogru gitmeni izlemek hem sasirtici ve hemde bir o kadar hos. Benim minikim büyümüste iyi bir anne olmus. Allah sonuna kadar iyi etsin insallah. Yavrularimiz, saygili, sevgili, vatana millete hayirli birer insan olsun insallah.

    Eminim her annenin duygusunda, cocuguna en iyiyi en güzeli vermek/yapmak var. Sizler yani sen ve Emre örnegin bu duyguyu yasama geciren azinliksiniz maalesef. Maalesef bir cok kadin anneligi evlilik garantisi olarak görüyor, maalesef anneligi ona emanet edilmis ve hatta ilahi güc tarafindan armagan edilmis o minicik insani, doyurmaktan altini temizlemekten ibaret saniyor. Ruhunu olgunlastirmak, hayata hazirlamak, kiz/ erkek cinsinin özellikleri ile bezemek donatmak,dogaya saygili ve sevgili birer insan olarak büyütmek görevini maalesefki bilmiyor yada görmezden geliyor. Umuyorum ve diliyorumki sizin gibi yüregi insan ve yavrularinin sevgileri ile dolu dolu olan, sevgiyi kendinden bir adim önde gören kadinlarimiz cogalir... cogalir... Kadin aslinda kendi yerini bilmiyor, bilmiyorki kadinlar dünyaya sekil veriyor yetistirdikleri evlatlari ile.

    Seni seviyorum canim kardesim...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...