29 Ocak 2008

Aşure



Bir tasla iki kus vurmak herkesi mutlu eder, bende Defne'nin dis bugdayinda asure yapmaya karar verince boyle hissettim. Kizi olan asure pisirmeliymis, asure ayindayiz, eh Defne' nin dis bugdayi icin icinde bugday olan bir yiyecek gerekiyordu. (Tarif portakal agacindan, cok guzel oluyor.)Ben asurenin bir gece once baslayan macerasini, ertesi gun oglen saatlerine dogru bitirmeye calisirken, Yasemin sen ne yapiyorsun anne diye mutfaga girince, bu tasla bir kac kus daha vurabilecegime karar verdim.

Anne bu kadar uzun mutfakda kalinca bunalan kizima, bir mutfak tecrubesi daha kazandirabilirdim. Sonra cogunlukla uzakdan bakdigi bilip bilmedigi bir suru malzeme giriyordu bu yemegin icine. Anne bu yemekleri mutfak tartisinda olcuyordu, bilimde vardi yani. Ustelik bu yemegin arkasinda cok guzel bir masal da vardi. Kac kus oldu?

Yasemin'le tek tek malzemeleri ayirip tartarken, tadabileceklerini ona tattirdim. O kayisilarin tadina doyamazken, ben Nuh Tufani'ni anlattim. Nasil simdi o gunu hatirlamak icin ve bugunumuze tesekkur icin ayni yemegi pisirdigimizi soyledim. Gunumuze tesekkur kisminda duygulanip, goz yaslarima hakim olamayinca, neden uzuldun diye soran kizima, sevincden de aglanabilecegini anlattim. Yuzume de bu degisik isimli degisik yemege bakdigi gibi bakdi ve agzina bir kayisi daha atti.

1 yorum:

  1. Immmmm, nefis gorunuyorlar, ana-kiz ellerinize saglik.
    Yasemin'in kisalmis saclarini da gormus olduk boylece, eski saclari da cok guzeldi ama eminim bunlari kullanmak daha rahat olacaktir, ayrica da cok yakismis. Yasemin degismis sanki bana mi oyle geldi bilmiyorum, buyumus galiba, masallah, bu siralar Ozan da bir degisikgelir bana zaten, hergun farkli gorunuyor gozume :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...