24 Aralık 2011

Noel Gösterisinin Ardından



Az evvel Defne'nin Noel gösterisinden geldik. Kızların ikisi de mahallemizdeki kilisenin içindeki yuvaya gittiler. Temiz, ciddi ve bize yakınlığı dolayısıyla orayı tercih ediyoruz.Tercih ediyoruz derken, Defne 2 yıl sırada bekledi, bir çok kimse kabul edilmeden çocukları okul yaşına geliyor. Çok popüler bir okul. Yani hamile kaldığınız anda çocuğunuzu yazdırmadıysanız, çocuğunuzun o okula gitme şansı az. 2 yıl Yasemin dönemi, 2 yılda Defne dönemi ile, 4 yıldır okulun içindeyiz. 4 yıldır da hemen hemen aynı insanlarla Noel gösterisi izliyoruz. Bizim gibi  her milletten, her dinden insan oluyor tabii.

Akşamki gösteriye geri dönecek olursak, gene herşey çok düzenliydi. Girişte programlarımız dağıtıldı. Okul müdiremiz herzamanki gibi çok sıcak bir ev sahibesiydi. Sahne çiceklerle süslenmişti. Çıkan sınıfların isimleri ve söyleyecekleri şarkılar ve hatta sözleri, sırayla duvardaki dev ekranda gösterildi. Gösteriye çıkan en büyük çocuk grubunun yaşı 4! Nasıl hiçbirsey sekmeden devam ediyor? Gösteri tam 7'de başlayacak demişlerdi. 6.30'da gittiğimizde en arka sıralara kalmıştık bile. Tam 15 dakika kala piyanist ve gitarist yerini almış, çocukları bekliyordu. 5 dakika kala ışıklar söndü ve ilk grup, şarkısını söylemeye başladığında, saat 7'ye 2 vardı ki, bu dakikliklerine hayran olmadan edemiyorum. Herkes büyük bir saygıyla susup dinlemeye başladı. Çıkan 2 yaşında bir çocuktur diye, herkes arasında sohbet etmiyor. 40 ülkeden millet bir araya toplanıyor ama demek ki sivil kurallar belli olunca, herkes birlikle hareket edebiliyor. Saygılı olmak için büyük bir toplum baskısı var. 

Defne'nin bu seneki öğretmenleri çocuklarla çok ilgili ve iddialılar. Çok güzel hazırlanmışlardı. Keyifle dinledik miniklerin cennetten gelen seslerini. Biraz hüzünlendik de hani, oradaki son yılı diye. Neyse ki baharda bir gösterisi daha var da bize teselli oluyor. Sonra ne yapacağız, kilisenin dışında kalacağız. Arkadaşım Diana'ya soruyorum. Çift vatandaşlığımız var, onun gibi çift din kabul edemez miyiz? Şaşırarak bakıyor bana. Nasıl olacak gibilerinden. Hani diyorum kurallar arasında bir zıtlık yok ki; iki dinde aynı şeyi yapmamızı istiyor, sadece ibadet şekli farklı. Hani sizinki çok eğlenceli, bizde bu eğlenceye dahil olsak? Gülüyor. Babam yahudi ama en çok coşkuyla, o kutlar Noel'i. Noel çocuklar için der….. Gerçekten de öyle…

Yasemin' in bugünkü oyun arkadaşı sordu, Noel'i kutluyor muyuz diye.Yasemin hemen yüzüme baktı, bende kısmen diye yanıtladım. Yani dedi hem kurban bayramını, hem de Noeli mi kutluyorsunuz? Bayıldım bizim adetimizi de öğretmiş olmamıza. Evet, dedim, harika değil mi? Bana bakıp büyük bir ciddiyetle bende bu sene Hanukkah'yı kutlamak istiyorum, dedi. Öyle mi, neden, ailenizde Musevi' mi var, diye sordum. Yook sadece görüp bilmek istiyorum nasıl olacağını, diye cevapladı. Hımm haklısın enteresan olabilir, dedim. Ne güzel bu çocuk dünyası, keşke dünya böyle birlik ve beraberlik içinde olsa. Dinler bizi hep aynı amaca doğru yönlendiren araçlar, Allah'a giden değişik yollar desek ve birbirimizi kabul etsek, birbirimizin inançlarına saygılı ve sevgili olsak. 

2 yorum:

  1. Dinler konusundaki dileklerinize katılmamam mümkün değil. Bizim ev halkı da karışık. Bayramlar, Noel ne olursa bizim için çok da dini ifade etmezler. Çocuklar mutlu olsun ve yaşasınlar, dini bir anlam yüklemeyiz.
    Dakiklik konusunda ben de hayranım. Gösterilerdeki ciddiyetlerine, saygılarına. Bizim buralarda çok aranacak özellikler bunlar maalesef. Anaokulu gösterileri çocuklar için eziyet haline döner, beklemeler, sürekli kostüm değiştirmeler, ağlayan çocuğu sahneye çıkarmalar...neler yaşadım 6 yılda.
    Şimdilerde artık ikisi de ilkokulda...

    YanıtlaSil
  2. İnsanların birbirine saygısı ve sevgisi çok önemli. Bunları hızla kaybeden bir toplum haline dönüyoruz gibi geliyor bana. Teşekkürler Semi'nin Mutlu Elleri.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...