19 Kasım 2011

Küpe




Çocukları bırakıp okuldan geldim, televizyonu açıp, kahvemi elime almıştım ki gözüme takıldı. Sevinçle zıpladım yerimden. 

Hemen gözümün önüne sabahki hali geldi. Birden hüzünlenmişti. Küpesini hala bulamamıştık. Kulak deliğinin kapanmasından endişe ediyordu….

Kendi kendime onları ilgilendiren kararları, onların yerine almayacağıma söz vermiştim. Mesela, kulaklarını kendi keyfim için deldirmeyecektim, büyüyünce kendisi isterse deldirsin diye düşünürüm. O ise küpe takmak olgunluğuna, beklediğimden erken erişti. Arkadaşlarında gördü, 4 yaşından itibaren küpe istiyor. Çok sıkıntılı bir çocukda olduğundan kulağında yabancı bir maddeye dayanamaz, ya da okulda birisi kulağından çeker, kulağına zararı olur endişesiyle, hemen olur demedim. "Bekleyelim," dedim, "biraz büyü. Nede olsa biraz acıyacak, sonradan ağrı yapabilir, öyle ağrı yaptı diye çıkarmak istersen, kapanır delik, uğraşman boşa gider!"… 

Geçen baharda zamanın uygun olduğuna karar verdik. 7 yaşına yaklaşıyordu, 2. karnesini almıştı, bir odülü haketmişti." Karne hediyen olarak kulaklarını deldireceğiz annecim!", dedim, havalara uçtu. Güzel, güvenilir bir yere gittik. Çok cesurdu, küpelerini seçtik, koltuğa oturduğunda biraz endişelendi ama benim bakışlarımla karşılaşınca güveni yerine geldi, "Nefes al.", dedim, aldı, verdiğinde bitmişti. "Bu kadar mı, kolaymış!", dedi neşeyle. 

Vitrinleri dolaşırken, gözü hep küpelerindeydi. Resimler çektik, babasına, teyzelerine gönderdik hemen oradan. Hayali sallantılı küpeler takmak ama başlangıçta olmaz, küpelerini iki ay çıkarmayacağız bile, iki ay sonunda Türkiye'ye gidiyoruz oradan alırız beğendiğin küpeyi diye ikna ettim. Halen izin vermiyorum teyzesinin ve kuzeninin hediyesi olan harika küpeleri takmasına. Şimdiden bir iki kaybımız oldu bile. Yüzerken, dikkatsizliğinden değil, her seferinde gözyaşı dökerek….

Bir gece küpesiz yatsa kendine dert ediniyor," Anne emin misin deliğin kapanmayacağından?". Bu kadar sorumluluğunu bilmesi, böyle söz dinlemesi beni çok sevindiriyor, çok umutlandırıyor.

Bu nedenle kızının hüzünle aradığı küpesine sevinçle zıplayan, sonra dudaklarına götürüp kızını öpercesine öpen, sonra gözleri yaşaran bir anne görürseniz, garipsemeyin. Anneler için her bir iğne başının arkasında onlarca hatıra vardır….





Bize verilen pansuman malzemeleri çantası üzerinde "Az önce kulaklarımı deldirdim yazıyor!" Bence çok güzel bir ayrıntı.

2 yorum:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...