02 Kasım 2011

Bu Gece Osmanlı Hanedanıyız



"Muhteşem Yüzyıl" tek izlediğim dizi . Yapanların ellerine sağlık, çok güzel bir göz ziyafeti sunuyorlar bize. Bu diziden aldığım ilhamla, bu Cadılar Bayramında, Osmanlı Hanedanı şeklinde giyinmek aklıma geldi. Bu seneki Türkiye ziyaretimde de, ablamla, Mısır Çarşısı' nın keyifli arka  sokaklarını dolaşıp, bize kostüm aradık. Biz kızlarınkini bulmak nispeten kolay oldu da, Sinan'a kavuk bulmak, kaftan bulmak çok zordu. Sonunda bir mağazaya dekor olarak konmuş kavuğu aldık. Kaftanımızı da buradaki sevgili bir dostumuzun emeğine borçluyuz. 

Yıllardır Disney prenses kostümlerine alışkın kızlarıma, bu kostümleri Türk Prensesi  kostümleri olarak açıkladım. İlk başta heyecanlansalar da, sonra tereddütte kaldılar. Çok mu farklı olacaklardı? Kimse Türk prensesi bilmiyordu, ne oldukları anlaşılacak mıydı? Ahlak, milliyetçilik gibi konular dışında kalan konularda, benim istediğime inansınlar şeklinde düşünen annelerden değilim. Kararlarında bağımsız olsunlar mümkün olduğunca, benim sevmediğimi istiyorlarsa sevsinler, benim giymeyeceğimi giysinler, isterim. Bu nedenle, istemiyorlarsa, kostümleri okul yürüyüşünde giymek zorunda olmadıklarını söyledim. Akşam ailecek Türk Hanedanı olacaktık ama istiyorlarsa gündüz yürüyüşü için başka kostümler seçebilirlerdi. Fakat sınıf arkadaşlarının anneleriyle değişik ortamlarda konuşurken,  Türk prensesi kostümü, herkesin çok ilgisini çektiğinden olsa gerek, son günlerde onlarda arkadaşlarına Cadılar Bayramında Türk prensesi olacaklarını açıkladılar. Çok sevindim tabii..

Okul yürüyüşünden bir gün önce, herşeyin yerinde olup olmadığını görmek için, Yasemin'in kostümünü prova ettirdim. Çok beğendi. Disney prenseslerinden, Prenses Yasemin'e benzediğini düşündü. Evet ama, dedim, sen dikkatli olacaksın. Türk prensesleri tutucudur, göbeğini göstermek yok! "Niye kimse Türk prenseslerini bilmiyor?", diye sordu. "Çünkü", dedim, "onlar sarayın içinde yaşarlardı, dışarı çıkmalarına izin verilmezdi, kimse onları göremezdi.". Henüz bunun korkunç birşey olabileceğinin farkında değil. Sarayın içinde yaşama fikri cazip gelmiş olsa gerek. "Neden öldüler anne, keşke halen yaşasaydılar!", dedi. "Yaşayamadılar çünkü Cumhuriyet sistemine geçildi, ne demek biliyor musun?". "Evet!", dedi, "Kimse kimseyi köle yapamaz, herkes istediğini olabilir.". " Evet birtanem, güzel prensesim, aferin sana. Cumhuriyet demek, artık ülkedeki tüm küçük kızlar prenses demek, çok daha güzel birşey yani. Yalnızca moda değişti, şimdiki prensesler bu elbiseleri giymiyorlar! Birden yüzü aydınlandı, prensesliğinin onaylandığına mutlu, kafasındaki yeni maceralara doğru koştu. 

O gece çocuklara vermek için hazırladığım küçük hediyeler.

5 yorum:

  1. Super olmussunuz sevgili Akkaya Ailesi. Kostumleri aldiginizda Turkiyedeyken gormustum ama ustunuzde ilk kez goruyorum. Hepsi cok yakismis guzel ailene Cigdemcim.Ulkem son gunlerde cok kotu haberlerle sallaniyor. Insallah guzel gunler bekliyordur bizi. Biz de Turkiye'de Kurban Bayramina hazirlaniyoruz. Gelecege ve hayata dair inancimizi ayakta tutmaya calistigimiz bugunler bayramlarla guzelliklere donusur umarim. Bayram herkesten cok couklar icin bence, hepimizin bayrami kutlu olsun :)

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler canım. Mutlu Bayramlar ve güzel bir gelecek dilerim herkes için!

    YanıtlaSil
  3. Yasemin'in Cumhuriyet konusundaki bilgisi beni hem şaşırttı ve hemde duygulandırdı üzerine senin açiklaman ile olay tamamlandi genler ne kadar önemli, ilgi ne büyük bir mükafat yine yeniden anladim. Bilgiyi ve bilgilendirmeyi eglenceye donusturup daha kalici hale getirmek cok hosuma gitti. Eglenceli hayat yolunuzda melekler sizi korusun ve yolunuz ucsuz bucaksiz ve mümkünse sikintisiz olsun canlarim....

    YanıtlaSil
  4. Bu arada yerini bulamadim buraya yaziyorum ....
    Biz 2007 ile biz 2011 arasindaki fark cocuklar büyümüs siz ayni duruyorsunuz :)) cokkkk tatli

    YanıtlaSil
  5. Çiğdem'cim, ne de güzel anlatmışsın. Yasemin çok akıllı bir çocuk. Cumhuriyeti yorumlayışı "kimse kimseyi köle yapamaz". O küçük kafasında ne de doğru bir yere oturtmuş. Sizi zevkle izlemeye devam edeceğim benim uzaktaki prenseslerim.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...