08 Kasım 2011

Bugün Bayram




Biz nasıl çocukken dizilip hayvan kesimlerini seyrediyormuşuz, bilmiyorum. Biz travma yaşamadık  ama kendi çocuklarıma anlatırsam bile, travmatik olabilir mi diye düşünüyorum. Bu nedenle, bayrama farklı yaklaşımlar getiriyorum. Mesela youtube'dan aç Afrikalı çocukları gösterip, israfın kötülüğünü, paylaşmamızın nasıl önemli olduğunu anlattım. Yaşantımız ve yiyeceklerimiz için ne kadar şükretmemiz gerektiğini söyledim. Afrikalı çocuklara bakıpta "Anne Allah neden onların aç olmasına izin veriyor?", diyen Yasemin'in sorusuna cevap bulamadım. Belki de, dedim, daha önceki hayatlarında çok israf yaptılar, bu nedenle böyle cezalandırıldılar. Ne diyorsun, dedi, birden fazla kere mi dünyaya geliyoruz? Yutkundum, kararsız "belki…" dedim…. 

Bayramlarımızı, en az buradaki bayramlar kadar eğlenceli göstermek istiyorum kızlarıma.  Kalabalık bir grup birleşip yemeğe çıktık. Çocuklara minik hediye torbaları hazırlamıştım, bir diğer arkadaşımda küçük hediyeler hazırlamıştı, sevindiler. Bayram zaten çocuklara ve yaşlılara mutluluk getirmeli en çok. Onları mutlu etme fırsatları olarak kullanmayı tercih ediyorum bugünleri.

"Kızlar babanızın elini öpmediniz ama!", diye hatırlattım. Yasemin hemen babasının elini öpüp "Gimme my money!" (Paramı ver!) dedi. "İyi bayramların İngilizce'si mi?", diye sordum. "Sadece nakit kabul ediyorum!", diye cevap verdi.En azından  el öpmeyi biliyor ve esprili diye teselli ettim kendimi. 

Umarım güzel bir bayram geçirmişsinizdir ve umarım en azından bir yaşlı, bir çocuk mutlu etme fırsatınız olmuştur. Nice bayramlara…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...