02 Haziran 2010

Uğur Böceği


“Alex’in annesi olsa, izin verirdi kesinlikle”, dedi, birden durdum. Ben gerçekten sıkıcı bir anne miyim acaba? Her başka anneyi örnek gösterdiğinde geri adim atamam, ama bu sefer haklı galiba, diye düşündüm. Sık sık Alex’de, annem olsa izin verirdi, diyor.

Ben biraz Türk’üm bu konularda, yani çok titizleniyorum. Böcekleri ellemesinler, kertenkelelere dokunmasınlar, salyangozları rahat bıraksınlar istiyorum. Otların arasına girmesinler, yerlerde sürünmesinler de istiyorum. Benimleyken bana bozuluyorlar, üzgünüm sorumluluk bende, bunlarda benim kurallarım diyorum. Ama… Çok da burnunun dikine gitmemek lazım, çocuk da olsa onlara kulak vermek lazım, her şeye hayır deyip hayıra tepkisiz hale getirmemek lazım…Bu nedenle bir yandan araba kullanırken, derin bir nefes alıyorum ve “Peki!”, diyorum. Elinde uğur böceği ile, göz yaşları döken kızım, uğur böceğini evde besleme isteğine evet denmesine, sevinç gülücükleri ile cevap veriyor. Oysa, ben eminim o böceğin bizim tutsaklığımızdan memnun olmayacağına ve dahası ölebileceğine… “Sadece,” diyor” iki gün!”. “ Lütfen anneciğim, sonra bırakırız, o beni çok seviyor, bende onu, lütfen, izin ver”… Peki, diyorum, uğur böceğinin mahkumiyetine izin vermiş oluyorum. İçim huzursuz, hiçbir hayvanın mahkumiyetini istemeyen ben, bir yandan da ona bir hayvan almamın gerekliliğine inanıyorum. Akrabaları bile yok burada, bizim dışımızda birilerinin bağlılığına ihtiyacı var, ona bir canlının bağlanmasına….

Arabanın camlarını kapatıyorum…Eve varınca, içeri koşuyorum, bir plastik bardak alıyorum, içine bir gül, bir yaprak, biraz su damlası koyup, kızıma koşuyorum. Al bakalım uğur böceğine bir yuva. Böcek içine girince, üzerine alüminyum folyo kapatıp, delikler deliyorum. Ve böylece evimizde ilk gününe başlıyor sevgili uğur böceği.

Yasemin heyecandan evde zıplayarak dolaşıyor, kimleri çağırmalı böceğiyle tanıştırmaya, teyzesi ile ananesi gelebilirler mi?

Bu arada ben düşünüyorum. Kedi, köpek büyük sorumluluk, henüz alamam, peki ne uygun olacak? Biraz internetten araştırdım, forumlara bakındım, henüz bir karar veremedim. Hangi hayvan, 6 yaşına yaklaşmakta olan bir çocuk için en uygunu?

2 yorum:

  1. belki hamster? yani hem küçük hem bakımı kolay hem de oynanabilir zararsız sevimli bi yaratık:)

    YanıtlaSil
  2. Cok guzel yazmissin yine baska denilecek bir sey yok, eline emegine saglik onbin km uzaktan yasiyor gibiyim olani biteni. Hatta okumaya basladigimda yeni bir romanin kapagini acmis gibi hissettim kendimi.
    Yaseminin hayvan sevgisine cok seviniyorum, insandan baska canlilari sevebilen insanlardan korkmuyorum, zira dogaya saygi duyan, dogayi seven insanlar var olusada saygi duyarlar dusuncesindeyim.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...