03 Nisan 2008

Yumurta Avı


Yumurta avı olmayan bir paskalya düşünülemezdi. Yasemin’in sınıf arkadaşlarından birinin ailesi, kendi sitelerinin parkında bir yumurta avı pikniği düzenlediler. Katılan her çocuk için, 50 adet içi seker doldurulmuş plastik yumurta istediklerinde abarttıklarını düşünmüştüm. Fakat çocukların çığlıklar atarak her yere koşturmalarını, sevinçle yumurtaları sepetlerine doldurmalarını görünce, bu sayının çok uygun olduğunu anladım.

Yumurta doldurma isini her sene (gecen seneden beri) Yasemin’e veriyorum. Böylece hem o bir isin sorumluluğunu alıp tamamlamayı öğrenirken hem de eşit sayılarda seker ayırarak matematik öğreniyor. Tabii bende bu el oyalayıcı isle uğraşmamış oluyorum. Bu sene Cadılar Bayramında topladığımız sekerleri ne yememiz mümkündü ne de atmaya gönlüm elverdi. İyi ki de saklamışım paskalya yumurtaları için ideal doldurma malzemesi oldular.

Yumurtalar hemen her yere serpiştirilmişti. Çalıların üzeri, park oyuncakların köşeleri, çimenlerin, çiçeklerin arası, çok geniş bir mekana yumurtalar çok ortada olmayan ama bu yas için de bulunabilir yerlere saklanmıştı. Bizde adet olmamasına rağmen partiler ve piknikler için çok uygun bir çocuk aktivitesi olduğunu düşünüyorum. Yumurta olmazda küçük keselerin içi doldurulur. Araştırmak ve bulmak çocukları çok mutlu ediyor.

O kadar çok koşup oynadılar ve eğlendiler ki, akşamın sonunda yiyeceklerini coşkuyla kapıştılar. Üzerine tatlı olarak ne yendiğini söylememe gerek var mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...