15 Nisan 2008

Küçük Bahçıvan


Bu ay çevreye yoğunlaştık biliyorsunuz. Zaten bahar etrafımızı neşesiyle kaplamaya başlayınca, içimizde de doğaya katılmak için bir kıpırtı başlıyor. Biz aslında, çevre bilincimizi geliştirmeye, üç hafta önce ilk bitkilerimizi dikerek başladık. Bu sene az da olsa kendi yetiştirdiğimiz bir şeyleri yemeye, yedirmeye kararlıyım. Buna da Yasemin’in katılımını çok arzu ediyorum. Bu nedenle tohumları aldığımda, ilk fırsatta tohumların ekileceğini ilan ettim.

Dikimi yapmadan bir gece önce internetten mevsimsel şartlar, ilk adımlar hakkında bir hayli yazı okudum, bu konudaki bloglara baktım. Havaların yumuşamaya başladığı bu donemde tohumlarımızı ilk olarak saksıya dikmeye karar verdim. Ertesi gün kahvaltıdan sonraki ilk işimizdi bu. İki saksıya toprağı boşaltırken, bitkilerin nelere ihtiyacı olduğu hakkında konuştuk. Nane ve dereotu ektik. Her ikisinin de tohumlarını saksıya toprağa atmadan önce inceledik. Üzerlerini örten toprağı Yasemin’e attırdım. Toprakla oynamak çok hoşuna gitti. Çiçeklerin ilk suyunu verme işi de yine ona aitti. O günden beri ara ara birlikte suluyoruz ve bitkilerimizin gelişimlerini inceliyoruz. Dere otlarımız hızla büyüyor, sevinç çığlıkları atıyoruz. Nanelerde ise henüz bir gelişme görmedik, merakla bekliyoruz.

İki küçük saksıda olsa, bizi toprağa yakınlaştıran bu aktiviteyi çok seviyoruz. Yeni bir canlının çoğalmasına sebep ve tanık olmak çok güzel. Kendi emeğimizin ürününü yemekte cabası…

1 yorum:

  1. Super bir aktivite yapmissiniz. Bu yil birseyler ekmek ve yetistigini gormek bizim bahar icin yapilacaklar listemizde de var. Biz bu konuda babaannemizden ilham aliyoruz, onlarin yazlikta buyuk bir bahceleri var, bize fide verecekler :) ama henuz havalar dogru durust isinamadigi icin ne biz fideleri almaya gidebildik, ne de hazirliklarimizi yapabildik. Anne kiz sizi tebrik ediyorum. Cocuklarin dogayi yasayarak ogrenmelerini izlemek cok keyif verici. Sevgiler

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...