16 Mayıs 2011

Piyano Resitali





Yasemin bizim ilklerimizin kahramanı. Bu nedenle bizim en büyük heyecanlarımıza konu olmaya mahkum. O hiçbir zaman Defne' nin ne olacağını bilen, sakin ve güvenli anne babasına sahip olamayacak. Onun anne ve babası , onun hakkında hep daha endişeli, daha titiz olacaklar.  Bugün onunla bir ilkimizi daha yaşadık, Yasemin' in ilk piyano resitaline katıldık. 

Sandalyede ayakları yere değmeden oturan bu masum, heyecanlı, minik kızı, ben, çok ama çok seviyorum. Müzik kitaplarını kavrayan minicik elleri, piyano tuşları üzerinde ürkekçe dolaşan parmakları , güven arayan bakışları, en heyecanlı anlarında bile huzurlu, dingin suratı, hiç ama hiç incinmesin istiyorum. Bu nedenle belli etmemeye gayret etsem de onun için çok heyecanlıyım. Nasıl çaldığı önemli değil ama kendini mutlu etmesi, kendinden memnun olması çok önemli. Zaten ona da kendiyle yarışmayı(başkaları ile değil), kendi sınırlarını genişletmeyi öğretmeye çalışıyorum. 

Akşam yatırırken ona "Teşekkür ederim bugün için, bizi çok gururlandırdın.", dedim. "Ama 'Firefly' ı çalarken hata yaptım, çok utandım.", dedi. "Hayır,", dedim "hiç utanılacak birşey değil, hem hiç çaktırmadan devam etmeyi başardın, tamamladın. Aferin sana, birçok kişi çok güzel çaldığını söyledi bana, çok beğenmişler yani.". Sevinçle aydınlandı yüzü. "Çok teşekkür ederim anneciğim, çok iyi vakit geçirdim, çok hoşuma gitti." dedi. "Mutlu musun yani?" . "Evet mutluyum.". "Beni de ençok sizin mutluluğunuz mutlu ediyor. Hep mutlu olun, hep mutlu olacağınız seçimler yapın olur mu?". Anladı mı bilmiyorum ama heyecanla başını salladı…. 

1 yorum:

  1. :"") ne güzel, ne muhteşem geliyor kulağa. Kızım ilk piyano resitali deyişin Çiğdemcim. Ne mutlu size anne ve baba olarak sizlere ve hepimize bu mutluluğu, bu gururu yaşattığı için Yaseminime de çok teşekkürler.Onları hayata çok iyi hazırlıyorsun Çiğdemcim, senin gibi bir anneleri olduğu için çocukların da çok şanslılar.Yasemin hep dingin, hırsını da heyecanını da çok belli etmeyen bir çocuk oldu sanırım.Şu yukarıdaki resimine baktığımda onun hayat yolunda, senin annelik serüveninde ne çok yol aldığınızı bir kez daha görüyorum.Yaseciğimi yürekten kutluyorum. Lütfen bizim için onu sımsıkı kucakla, bizler de onunla gurur duyuyoruz.Hep böyle başarılı olsun,hep böyle dingin ama sağlam dursun hayatın karşısında, daha nice güzel ilkler yaşamanız dileğiyle, sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...