11 Mayıs 2011

Foklar ve Ötesi




Yasemin'in sınıfı bu hafta rapor yazmayı öğreniyor. Geçen hafta iki kaynaktan araştırma yaptık. Yasemin fok balıkları hakkında yazacak. Bu nedenle bu canlılar hakkında konuşmalarımız oluyor. Anneler gününde konusuyla bağlantısı olsun diye, San Francisco' da Fishermen' s Wharf'a gittik. Orada, doğal yaşama ortamlarında, deniz aslanlarını görmek mümkün. 

Bu sabah, onları okullarına bırakırken, Yasemin raporunu bitirmek üzere olduğunu söyledi. "Haftasonuda gördün zaten.", dedim. "Fok balıkları ve deniz aslanları farklı.", dedi Yasemin. Birinin yüzgeçleri diğerinin pençeleri varmış. "Hım yani deniz aslanları daha balığımsı?", diye konuya yorum getirecek oldum. "Hayır balık değiller, sadece yüzgeçleri var!", diye yanıtladı. "Yani parmakları yok! ". Hayranlıkla baktım kızıma. "Ne zaman öğrendin sen bu kadar çok şeyi?",  dedim. Gururla aynada kendisini süzdüğünü gördüm. Daha dün değil miydi sınıfına kadar götürmeme izin vermiyorlar diye ağlamam?

Öte yandan miniğimde büyüyor. Onun hazırlıkları Türkiye'ye… Harıl harıl Türkçe pratik yapıyor. O da sordu "seal' ın Türkçesi ne anne?", diye. "Fok balığı,", dedim. "Olamaz!", dedi. "Neden?", dedim. "Çünkü onlar balık değil! "."Haklısın değil; bilmiyorum zamanın Türk bilimadamları ne düşünüyordu fok balığı, yunus balığı gibi isimler kullanırken…Malesef biz onları balık sanıyoruz… Sen 4 yaşına girmeden anladın bir tuhaflık olduğunu…."

Yasemin sevinçle devam etti. "Ben raporumu bitirdim, bugün içindekiler bölümünü hazırlayacağım!" dedi. Ben kaç yaşındaydım acaba ilk kez bu tarzda bir rapor hazırladığımda? Sevinçle doldu içim birden.Birinci sınıf kızım için bir hayli verimli geçmiş .



(Anneler günü hediyelerimden birisi tekrar bloguma donebilmemi sagladı. Ayrıca itiraf ediyorum birbirinden güzel hediyelerime hayretle bakarken yeni bilgisayarımı görünce sevinç gözyaşlarına boğuldum. Zamane anneleri demek gerek heralde:))

2 yorum:

  1. Yeni bilgisayarın hayirli olsun Cigdemcim. Cocuklarimiz buyuyor ve hergun bizi sasirtmaya devam ediyorlar :) Onlarin egitimleri icin harcadigimiz emeklerin meyvelerini bu sekilde gormek cok mutluluk ve gurur verici gercekten. Yasemi benim adima kutlarsan cok sevinirim. Cok ozledik hepinizi,cok az kaldi kavusmaya :)

    YanıtlaSil
  2. Tesekkur ederim canim, cok ozledik, gelmek icin sabirsizlaniyoruz.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...