09 Şubat 2011

Bir Mutfak Projesi


Julie ve Julia filmini izlediyseniz hatırlarsınız, Julie Powell iki tutkusunu birleştirir: Yemek Yapmak ve Yazmak. Her gün, hayranı olduğu ünlü Amerikalı aşçı Julia Child’in kitabından, bir yemeği pişirip, tecrübesini bloğunda paylaşır. Ben de bu yılki mutfak takvimimi seçerken çocuklarla yemek pişirme konusu görünce ilham aldım ve her ay kızlarımla tarifleri denemeye karar verdim. Takvim simdi benim kızlarımın da ilgi odağı. Ay değiştiğinde, yeni bir yemek pişirme aktivitesinin de olacağını bilip, heyecanlanıyorlar.

Takvimin kapağında bazı öneriler var:

- Yemek yapmaya başlamadan önce çocukların ellerini iyice yıkamasını ve onluk takmalarını sağlayın.
- Pişirmeye başlamadan önce, hangi yemeği yapacağınızı ve hangi malzemeleri kullanacağınızı açıklayın.
- Yemek pişirirken çocuklarınızla yemeğin içine koyacağınız malzemeler üzerine konusun. (Nereden geliyorlar, nasıl üretiliyorlar…)
- Çocukların denemeler yapmalarına izin verin.
- Yemek pişirmek yaratıcılık, bilim, matematik, coğrafya, problem çözme ve takım çalışması gibi birçok yeteneği içeriyor. (Bunu çocuklarla paylaşmak, hesaplama yaparken, ya da yaratıcılık gerektirdiğinde bunu birlikte yapmak, bu bilgilerin altını çizmek çocukların bu konuları öğrenirken merakini arttırıyor.)
- Herkesin pişirme sonrası malzemeleri yerine geri koymaya, temizlemeye yardim etmesi gerekiyor.
- Bütün bunlar bir büyüğün rehberliğinde yapılmalı.( Güvenlik önemli.Çocukların hangi riskleri alacağı belli olmuyor.)


Bir tanede benden kural, ben onları hiçbir zaman sıcak tencere, kap yanına yaklaştırmıyorum. Eğer sıcakken bir işlem yapmak gerekiyorsa, ilk yemek pişirmemizdeki sıcak patateslerin ezilmesi gibi, pişirdiğim tencereden alıp, soğuk bir tencereye koyup, önlerine koyuyorum ki o hassas ciltlere bir şey olmasın. Burada dedikleri gibi fazladan tedbirli olmak, sonradan pişman olmaktan çok daha iyidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...