07 Aralık 2010

Rapunzel


Aylardır bekliyorlardı, bizde bir süredir götürmek istiyoruz, nihayet bu Pazar günü hastalığımızı, yorgunluğumuzu, işlerimizi bir kenara koyup, kızları Rapunzel’e götürdük. Kocaman mısırımızı aldık, 3 boyutlu film için gözlüklerimizi taktik ve ailece keyifli bir 1,5 saat geçirdik. Bir kere daha emin oldum ki, çocuk filmlerini Disneyland yapmalı. Bir tek onların büyülü dünyası yaratıyor o alıştığımız sihiri.

Benim anne olarak tek tereddüdüm, filmde gerçek olmayan annenin “Anne her şeyin doğrusunu bilir!”, diyerek Rapunzel’e haksız baskı yapması, zamanla buna karşı çıkan Rapunzel’in annesi olduğunu sandığı kişinin yalan söylediğini keşfetmesi. Çocukların kafalarında, "Annene bile güvenme imajı yaratır mı acaba?”, diye düşündüm. Her ne kadar sorgulayan, akıllarına yatmayan şeyleri kabul etmeyen kişilikler olsunlar istesek de, bu yaşta değil tabii. Hazır olduklarında… Öyle bir şey anladılar mı diye biraz sorular sordum ama hiç o konuya değinmediler. Gene de fark etmiş olsalardı, cevabım hazırdı, gerçek annesi değildi ki Rapunzel’e zarar veren, yalanlar söyleyen. Gerçek anneler (umarım ki) asla çocuklarına kötülük yapmaz.

Çok güzel bir Rapunzel yorumuydu, tavsiye ederim.

(Resim Yasemin’in Rapunzel yorumu.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...