04 Ağustos 2010

Bu Yaz





Bu yaz umduğumdan çabuk geçti. Hafta içi günlük işler ve kızların aktiviteleri ile geçti. Hafta sonları ise fırsatımız olduğunda dinlenmek istedik. Keyifli, şeker tadında bir yazdı aslında, hiç bir şeyi çok yapmadık, sıkılınca koşturduk, yorulunca dinlendik.

Defne’yi yazın başında Gymboree’nin yaz kampına yazdırdım. Haftada 2 gün, 2 saat oraya bıraktım onu. Okula hazırlık dedikleri, el becerilerini, harfleri öğrendikleri, bu arada sanat, jimnastik ve müzik yaptıkları bir kamptı. Zorla gidiyor ama her gittiğinde çok eğleniyor. Kendi yaşıtlarıyla buluşuyor ve bizden uzak sosyal yeteneklerini geliştiriyor, kendisi oluyor. Bu arada anne, Yasemin’le biraz baş başa vakit geçiriyor. Birlikte haftalık ev alışverişlerimizi yapıp, kalan kısa vakitte Yasemin’in isteğine göre ya kitapçıda dergi okuyup, kahve (Yase süt) içiyoruz, ya da ördekli göle gidip ördekleri besleyip, sonra sevdiğimiz alışveriş yerlerinde geziniyoruz. Bu arada Yasemin hiç durmadan konuşuyor. Beynim çok yoruluyor ama takip etmeye çalışıyorum, ne de olsa bizim özel zamanımız.

Yasemin ise bir hafta kampa gitti, bir hafta evde benimleydi. Buranın doğal bir parkında değişik konulu kamplar var, Yasemin bunlardan üçüncüsüne katılıyor şu anda. Konuları sırasıyla “Orman hayvanları”, “Böcekler ve Örümcekler” ve “Sürüngenler” idi. Şaşırmayın, benim kızlarım oğlan çocukları gibiler. İlgi alanları prenseslerle taşlı sapanlar arasında gidip geliyor. Bu kampa her gün 9 ile 3 arasında katılıyor. Tüm gün dışarıdalar. Haftanın temasına göre bilgi sahibi oluyorlar, sanat yapıyorlar. Bulundukları parkta, dere kenarında yürüyüşler yapıp, balık bile tutuyorlar, bahçe işleri öğreniyorlar. Bizim sokakta oynadığımız oyunları oynuyorlar. Kampın konusuna göre, konuşmacılar geliyor ve uygulamalı eğitim veriyorlar. Böcek temasında, tanıtım için böcek uzmanı gelmiş. Eline bir çok böcek alıp, sevmiş. Bu haftada doğal olarak sürüngen uzmanı gelecek. Her Cuma ise konuyla ilgili gezileri oluyor. Orman hayvanları haftasında hayvanat bahçesine, böcek haftasında, böcek gibi hissetmek için, tırmanma duvarı tesisine gittiler. Bu hafta ise, sürüngen ve deniz hayvanları müzesini ziyaret edecekler. Bunların dışında, bir hafta da benim inisiyatif kullanarak yazdırdığım pişirme ve seramik derslerine katılmıştı. Hazırladıkları yemekler fırında pişerken, onlarda oturup seramik boyuyorlardı. Çok hoşuna gitti, çok hoşuma gitti.

Evde oldukları zamanları değerlendirmek için, bir sürü aktivite malzemesi aldım. Fırsatımız oldukça oturuyoruz başına. Aslında o kadar meşgulüz ki, aldığım bir çok oyuna, bisiklete, oyuncağa, sıra gelmedi bile. Onlara birerde yaz çalışma kitabi almıştım. Yase ile okuma ve matematik çalışıyoruz. Defne ile de çıkartmalar yapıştırıp, genel bilgileri gözden geçiriyoruz. Vakit bulduğumuzda…




2 yorum:

  1. canım arkadaşım. insan çoçukları için nelere katlanıyor di mi ?

    daha dün sanki örümcek gördüğünde geri adım atıp ben varsam Sevil at şu kıl kuyruk örümceği dediğin günler. şimdi Yasemin'in böceklerle faaliyetlerini anlatırken ne kadar da rahatsın. ah bu çocuklar nasıl güzel yaratıklar

    YanıtlaSil
  2. Bu adsızda kim diyorum :))))) Bizim Sevilmiş canım benim kendine bir ad seçsene ))))

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...