17 Aralık 2007

Yasemin Mutfakta



Bir suredir Yasemin'le mutfak projeleri planliyordum. Dun basit bir pasta ile basladik anne kiz mutfak maceralarimiza. Once ben sutu olctum(denemek isteyenler icin 200 ml), Yasemin buyuk basariyla miksere bosaltti, ardindan da actigim krem santi posetini ekledi. Birlikde heyecanla karismasini izledik. Onun gozleriyle bakinca hersey ne kadar heyecan verici oluyor boyle. Kremanin tadini az bulunca pudra sekeri kavanozunu getirdim, Yasemin kasikla olcup miksere koyma isini de basariyla tamamladi. Mikserde isimiz bitince, hemen is uzerinde temizlige giristik, unutamam ben cocuklugumun kek kabi siyirma zevklerini, kizimi da mahrum edemem tabii. Bu yeni tecrube Yasemin'in cok hosuna gitti., demek annesi de pis olabiliyor. Ben zaten ne zaman bu kadar kuralci oldum ki? Baslangicini hatirlayamiyorum.


Potibor biskuilerini nasil kiracagini gosterdim. Hemen neseyle girisdi isine, bir sekilde etrafida biskuviden yapilmis konfettilere bogmayi basardi. Evdeki meyvelerden (uzum,kiwi ve cilek) kucuk kucuk dogramisdim, Yasemin keyifle onlari da ekledi. Biskuilerden artinca bizde bir tatli arasi verdik. Karisimi bir strec film serdigimiz kaba doktuk ve buzdolabina koyduk. Birkac saat sonrada buzluga transfer ettim.


Servisden birkac saat once tekrar buzdolabina aktardigim pastayi kalibindan cikarip servis tabagina aktardim.Hazir cikolata soslarindan hazirlayip, sogutup, servisden once uzerine dokduk. Aile sinema gunumuz icin lezzetli bir tatlimiz oldu.Yasemin'i ilk basarili mutfak projesinden oturu tebrik ediyorum.

5 yorum:

  1. Ne kadar iyi yapmissiniz. Anne-kiz mutfakta vakit gecirmenin keyfi superdir, benim de cocuklugumdan kalma boyle zamanlara ait cok guzel anilarim var. Yase'nin de ne kadar keyif aldigi her halinden belli. Biz de Ozan'la iki haftada bir Pazar sabahlari peynirli ev pogacasi yapiyoruz. Minik elleriyle hazirladigimiz karisimi yogurusunu, ona sekiller verip tepsiye dizisini seyretmek benim icin buyuk keyif. En sonunda tum tepsiye yumurta surmek de Ozan'in gorevi. Benim kucuk adamim pistikten sonra da kendi yaptiklarini kimseye yedirmez, kendi tabaginda toplar. ama sonra da duygu somurusu yapan anne ve babasina dayanamaz eliyle tadina baktirir. Pazar kahvaltilarinin en cok zevk aldigim zamanlari bunlar. Mutfak maceralarinizin devamini diliyorum. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Cok hosuma gitti, hem beraber yasadiginiz keyifli anlar ve hemde pastanin görüntüsü. İki güzel mutfakta in in in.

    Ben gelincede böyle bir pasta bekliyorum :)

    Sizi seviyorum

    YanıtlaSil
  3. Emre'cim, bekleriz pogaca tarifinizi. Ne guzel oglunla mutfaga girmen.

    Teyzesi yapmaz miyiz, bu sefer hep beraber gireriz mutfaga.

    YanıtlaSil
  4. Aslinda bu pogaca Ozgur Ablanin tarifi :)
    Biz lisedeyken sizde yemistim ve tarifini almistim. O zamandan beri bizim icin bu pogacanin ismi Ozgur'un pogacasi :)
    -1 su bardagi yogurt
    -2 yumurta (birinin sarisi ustu icin ayrilacak)
    -1 paket kabartma tozu
    300 gr kadar beyaz peynir (tuzlu ise ayrica tuza gerek yok)
    -1 cay bardagi sivi yag
    -125 gr oda sicakliginda margarin (ben margarin koymuyorum,1 subardagi kadar riviera zeytinyagi kullaniyorum)
    -Alabildigine un
    Bu pogacanin bence puf noktasi peyniri hamuru kararken icine ufaliyorsunuz, boylece benim oglum gibi peynir dusmanlari bile ruhlari duymadan afiyetle yiyorlar:)

    Yuvarlar pogacalari yaglanmis tepsiye dizip, ustune yumurta suruyorsunuz, 180 derece firinda 30-35 dk. da super oluyor.
    Not: Ben Ozan' a bazen kurabiye kaliplari veriyorum, bazen de kendi minik elleriyle sekiller yapmasini izliyorum. tavsiye ederim
    Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  5. Büyük bir zevkle yapariz, zaten hatirlarsan gecen seferde ara ara Yasem le bir seyler yapardik :))) Ozan i düsünemiyorum ama elleri hamurlu görmek lazim.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...