09 Aralık 2007

Miniklerin Fotograf Studyosu Macerasi


Gecenlerde miniklerin resimlerini cektirdik bir studyoda. Yaklasik bir yil oncesinde, bu zamanlarda planlamisdim bu cekimi. Koleksiyonlarini cok begendigim Gymboree'nin onunden gecerken, sezon indirimi gozume ilismis, girip bir bakmak istemisdim. Sonra Yasemin'e siyah beyaz piti kareli cok hos bir kislik kapri pantolon, uzerinede siyah beyaz damali ve belinde ponponlari olan cok hos bir suveter begendim. 4-5 aylik hamileydim Defne'ye. Malum, hamilelik ozel bir duygusallik hali getiriyor insanin uzerine. Birden burnumun diregi sizladi, o minigi hic dusunmeyip hep Yasemin'in pesinde kosturdugum icin. Henuz hicbirsey almamisdim ona, bircok sey Yasemin'den ona kaldigi icin. Baba onaylayinca, ayni pantolonun jile elbisesini buldum Defne'ye. Kardes olarak birbirine benzeyen ilk kiyafetleri bunlar. O zaman bugunu planladim, bu elbiseleri ile resim cektirmek gerekti. Kimbilir ne sirin olacaklardi, birarada, bir ornek kiyafetlerle. Bir kis resmi, arkada kar manzarasi.

Gecenlerde, iste bu projeyi, tamamina erdirdik. Iki minik kiyafetlerini giyip dunyalar guzeli oldular. Gittigimiz alisveris merkezinde, herkes durdurdu bizi, bunlar ne guzeller boyle diye. Tabii daha cok Defne'ye ilgi. Yasemin biraz buruluyor biliyorum, ben de herzaman hararetle Yasemin'i ileri cikarakacak birsey soyluyorum. Bu seferde Defne'ye haksizlik yapiyormusum gibi hissediyorum. Cunku Yasemin bebekken herkes onu da cok begenir ve severdi. Simdi surekli Defne'yi golgeleyip, onun begenilme ve sevilme hakkini elinden aliyormusum gibi geliyor bana.

Her resim cekimi oncesi oldugu gibi, birkac gun oncesinden Yasemin'e telkinlerde bulunmaya calisdim: "Yasemin'cim abla ne derse onu yapacaksin, kameraya bakacaksin, gulumseyeceksin, yuzunu kasmayacaksin. Sonra resimlerde guzel cikmazsan sen de uzulursun. Hem bu sefer sen ablasin, sen gulmezsen Defne'de gulmez. Senin Defne'yi de tutman gerekecek, tutabilir misin sence?" Endiseyle tepkilerini izliyorum,onayladigini gorunce rahatlayip devam ediyorum:"Biz ne dersek diyelim, gozlerini kameradan ayirmak yok, sen Defne'yi dusunme, kameraya bak ve gulumse."

Cok calismamiza ragmen bu cok iyi bir fotograf cekimi tecrubesi olmadi. Fotograf studyosu (JC Penney) bekledigim profesyonellikde degildi, servis basit oldugu gibi, calisdigimiz fotografci da hayatindan pek memnun degildi. Ben yerlerde surunup, horoz gibi otmek pahasina iyi birseyler cikmasina calisdim. Cekilen pozlardan, Yasemin icin cok gerginlik verici bir calisma oldugu ortaya cikdi. Cok calismasina ragmen, olaya adapte olamadi. Yinede bir iki tane iyi poz vardi. Herseye ragmen, bu hallerinin goruntulenmesi, bize hos bir ani olarak kalacak. Yillar sonra bakip, gene bugunu, onlarin guzelligini, kardeslik baglarini hatirlatacak. Butun gun onlari, o guzelim kiyafetler icerisinde, en bakimli halleriyle seyretme zevki de cabasi. Anneanne, teyzeler, dede bekleyin, yakinda evinizi susleyecek cok guzel bir hediyemiz olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...