26 Temmuz 2012

Tatilde Bir Tur

Tatilimizi seçerken ne kadar asıl niyetimiz deniz kenarında herşey dahil bir otelde dinlenebilmek de olsa çevreyi gezip, bilgi sahibi olmadan dönmek olmazdı. Bu nedenle, oraya varır varmaz, oteldeki seyehat acentalarından biriyle konuşup, kendimize bir tur seçtik. Kaldığımız otel iki tatil şehrinin ortasındaydı: San Jose Del Cabo ve Cabo San Lucas. İki şehri ve meşhur kaya oluşumunu görmeden olmazdı.

Bizi sabah 8' de alıp, önce Cabo San Lucas' a götürdüler. Burası bize, Türkiye' deki tipik tatil şehirlerini hatırlattı. Bodrum' da geziyorduk sanki. Orada, tabanında denizin içini gözlemlemeye olanak veren cam bir bölüm olan, bir tekneye binip, Cortez Denizi ile Pasifik Okyanusu'nun birleştiği noktaya doğru yol aldık. Denizin dibi harika balıklarla doluydu. Mevsim nedeniyle çoktan soğuk denizlere göçmüş, heryıl oraya üremeye gelen gri balinalardan hiç göremedik malesef. Meşhur kaya oluşumu El Archo yu görüp, Aşıklar ve Boşanma sahilleri hakkındaki efsaneleri dinledikden sonra geriye döndük. Kısa bir alışveriş (Bizede kısa gelmiş olabilir. Ben tatil beldesi olsam ençok Türk turist çekmeye çalışırdım, alışverişe düşkünlüğümüz nedeniyle.) molasından sonra tekrar otobüsümüze binip yola koyulduk.

Bir sonraki durağımız ise bir cam fabrikasıydı. Böyle bir gezinin içinde tuhaf duruyor ama gerçekten çok güzeldi. Cam ustaları canlı olarak camdan malzeme yapmayı gösteriyorlardı. Bizim ustamız gerçekten harika bir yetenek ve aileden gelen uzun yıllar eğitimiyle camdan bir pegasusu dakikalar içinde bitirdi. Biz hayranlıkla bu camdan kanatlı atı incelerken, bu defa cam şişirme hakkında bilgi vermeye başladılar. İsteyen herkesinde denemesine izin verdiler. Herkesin ağzına giren üfleme borusuna ve ateşten kor olmuş olan cam parçasına dair ciddi endişelerim olmasına rağmen Yasemin de çok arzu etti ve başarılı bir deneme yaptı. Böylece tatilimizin en çok yeni denemesi yapan üyesi oldu. Eğer gördüklerimin güzelliğine kapılıp resim çekme hevesine kapılmasaydım ve Defne de halen gözleriyle değil elleriyle bakma alışkanlığını bırakmış olsaydı hakikatli bşr alışveriş yapmak isterdik. Tur rehberimiz bir anda herkesi otobüse çağırınca, gene en sona bizim kaldığımızı görüp alelacele camdan bir fil seçtim bize, evimize uğur getirmesini dileyerek…

San Jose Del Cabo' yu Los Cabos' dan daha çok beğendik. Daha otantik, daha eski bir yerleşim yeri idi. Adımımızı atar atmaz birkaç Türk işyerini gördüğümüze şaşırdık. Şehrin içinde yürüyerek yemek yiyeceğimiz otantik restorantımıza ulaştık. Tüm tur beraberce ilk tekilalarımızı kafamıza diktik. Sonrasında tadımlık tekilalar ikram edilmeye devam etti. O sıcakta daha önceki tecrübelerimizi de düşünerek erkenden durdum ben ama şaşırtıcı şekilde güzel ve içimi rahattı tekilaların, sonrasında hiç rahatsızlık vermedi. Yemekler de çok güzeldi.

Otobüse dönüş yolu üzerinde o bölgeye ilk yerleşmelerini sağlayan misyonerlik binasını ziyaret ettik. Ve yine en sonuncu olarak otobüsümüze yerleştik. Bu insanlar zevk almıyorlar mı acaba bu geziden, bu kadar çabuk yerlerine koşuyorlar diye de merak ettik.

Otelimize dönmeden önce ki son durağımız ise bir vaha idi. Gerçekten çölün ortasında bir vaha ilk kez gördüm ve doğanın çok güzel bir hediyesi olduğu düşündüm.

Turumuzun çok yoğun olduğunu söylerken abartmamışım değil mi? Bu kadar şeyi bir kerede yapmak her zaman mümkün olmaz. Turumuzdan memnun, gördüklerimizden mesut, tekilalardan dolayı ise mahmur otelimize geri döndük.

Cabo San Lucas

Cam Fabrikasında

Yemek yediğimiz restorant

San Jose Del Cabo

Çöl ortasında bir vaha.

1. Ben bu sizinki gibi kompakt turları seviyorum. Ozellikle dinlenme amacli bir tatildeysen, 1 gune yogun bir program sigdirip, kalan zamani dinlenmeye ayirmak en iyisi bence. Hem keyiften, hem de yeni birseyler goruyor, deniyor olmaktan geri kalmiyor insan. Ben de senin gibi yeni bir yere gidiyorsam cevredeki gezilecek yerleri gormek, yemeklerini denemek isteyenlerdenim.Yorgunluk iyi bir uykuyla gecer nasilsa ama yeni yerler gormenin ve denemenin heyecani anilarda ve resimlere her bakildiginda hatirlanacak, ne guzel yapmissiniz :)

2. tatiller, eger icerisine geziler dahil edebiliyorsan bütünlesip, seni ise zenginlestiriyor, besliyorlar. col'ün ortasindaki vaha'ya, deniz'in icersindeki mavi turuncu baliklara, restaurant'taki rengarenk pecete dekoruna bayildim. ama size daha da cok bayildim. her biriniz digerinden, digaleriniz ise her birinizden daha güzel ve dogal :)

3. Ayyyy fotolar nefis!
    Sizinle beraber ben de gezdim tatlım....
    Yakında görüşmek üzere...
    Öpüyorum cok!

4. ingilizlerin bir arastirmasina gore 2 kizj olan aileler cok mutlu olurmus sizde bunun bence en iyi ornegisiniz ah benim kizlarim 4 ve 1 yasindalar 4 ykl sonra bende boyle gezilere cikacam o kadar cok evdeyimki simdi evde kimse bulamiycak beni cok imreniyorum size guzel anne

1. Tesekkur ederim bu guzel yorum icin. Cocuklarin duzeni onemli ama kucucuk bebecikken bile onlar, kucuk maceralara atildim onlarla hep. Hem zaman cabuk gecti, hem de simdi gezmeye cok aliskinlar...Defne 1'li yaslarindan itibaren yarim saatlik park gezisinden sonra hadi evimize gidip, dinlenelim diyen bir cocuktur. Evine donme ihtiyacini yok edemeyiz ama gezmede bile ona ev olabilecek yerler bulmayi ogrendi. Hadi otel odamiza donelim, hadi arabamiza donelim biraz dinlenelim diyor 5 yasinda:)En kotu ihtimalle kucagima siginiyor yeniden sarj olabilmek icin:) Oluyor yani, kapanmayin bence eve...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...