16 Haziran 2011

Konumuz Babalar



Arkadaşımın pırıltılı gözlerine, akıcı konuşmasına hayranlıkla bakıyorum. Sakin tavırlarına, her zaman özenli kılığına, bakımlı olmasına, kendine ayırdığı vakitlere, hobilerine bakıp, 6 çocuk annesi olduğuna inanmak zor. Kocası hafta arası başka bir şehirde çalışıp, yaşadığı halde, kendini ve ailesini bu şekilde dengede tutması benim için her zaman şaşkınlık verici ve hayranlık uyandırıcı olmuştur. Ailesi ile ilgili birşey anlatırken dikkatle dinlerim, bu dengeyi kurmasına yardımcı olan ipuçlarını bulmaya çalışırım. Hafta içi evde olmayan kocasına çıkışmasını anlatıyor Connie. Artık 20 yaşında olan kızı büyüyünce, eşinin bir nevi, mesafeli davranmasını eleştirmiş. Demiş ki "Bil ki, eğer sen onlara sevgini göstermezsen, o sevgiyi gidip dışarıda arayacaklar! Onlara şefkat gösteren ilk erkeğe aşık olmalarını ister misin? Sırf hayatlarındaki bir eksikliği kapatmak için?". 

Olaylara her zaman çok endişeli yaklaşan Patricia, " Kocam erkek olarak kızımıza bu yaşta çok fazla birşey veremeyeceğini düşünüyor, annenin yeterli olacağı görüşünde. Zaten çoğunlukla işte. Kalan vakitlerinde Jennie ile vakit geçirmesini, bire bir birşeyler yapmalarını istiyorum. Jennie bir erkeğin varlığına alışkın değil, babasıyla rahat edemiyor! Oysa biraz vakit geçirdiklerinde nasıl farklı mutlu olduğunu gözlemleyebiliyorum."

Düşüncelerimi toplayınca "Bu çocukları sadece anne çocugu diyerek babasız bırakmak çok haksızlık." diye ekliyorum. "Erkek çocukları için baba, hayatları için bir model, örnek alacakları insan. Kız çocukları için ise, babaları, onların hayatlarındaki erkek figürü. Ona bakarak bir erkekde aramaları gereken kriterleri belirleyecekler. Eşimi her zaman uyarıyorum. Onlardan sıkılman normal, ama onlara belli etmen doğru değil. Kızların için nasıl eşler istersin? Onlara değer veren eşler seçmelerini istiyorsan, onlara değer verdiğini belli et. Öyle bilsinler ki onlar çok değerliler, hiçbir zaman azına razı olmasınlar. Onlarla her zaman saygılı konuş, centilmen davran ki aksi davrananı yadırgasınlar, hiç kabul etmesinler. Onları dinle ki, fikirlerine değer vermeyenleri yanlarına yaklaştırmasınlar. Onlara kendilerine değer biçmeyi öğretmek senin görevin. Kızlarına nasıl eşler istiyorsan öyle davran, hem onlara, hem bana…"

Hepimiz hemfikir oluyoruz: Baba olmak da kolay değil ama özellikle kız babası olmak büyük sorumluluk gerektiriyor. Hepimiz görüşlerimizi birbirimizin görüşleri ile zenginleştirmiş olmaktan memnunuz. Herkesin gözünde, konunun önemini eşlerine kabul ettirme kararlılığı, ayrılıyoruz. Eh anne olmak hiç kolay degil. Sadece cocuk değil, bir de baba yetiştirmek gerekiyor.


1 yorum:

  1. Ben özellikle 3.paragrafi ayakta alkisliyorum ve yazini tebrik ediyorum. Hayatim boyunca küfür eden yada küfürlü konusan insanlari yadirgadim. Hep bilincaltinda nedenini biliyordum ama simdi eminim bizim babamiz hic küfür etmezdi onun icin bu tür bir aliskanligim olmadi! En az anneye düstügü kadar babayada ne büyük görevler düsüyor amannnnnnn alt tarafi kücük bir cocuk demek nede yanlis, anne baba birer heykeltras nasil sekil verirlerse ömrü boyunca öyle yasayacak cocuklar... Allah iyilerle karsilastirsin yavrularimizi ve cümle yavrulari. Bilegine,kalemine yüregine saglik canim benim.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...