14 Haziran 2011

4 ve 40




Ben Mayıs ayında, bir yandan 4 olacak kızımın doğum gününe hazırlanırken, diğer yandan, 40 yaşına girecek arkadaşımın doğum günü için planlar yapıyordum. Burçlarından mı bilmem, oda Defne gibi bahar tadında bir insandır. 40 yaşın ağırlığına uygun bir dekor düşlerken, birden diğer bir arkadaşımızın yaz bahçesi temalı önerisinin, arkadaşıma daha uygun olacagına hemfikir oldum. Hemen, Martha Stewart'ın sayfasından aldığımız ilham ve bilgilerle, hummalı bir hazırlığa giriştik. Yaptığımız kağıt çiçeklerle ve gerçek çiçeklerle, dışarıda bu mevsime hiç yakışmayan bir fırtına varken, biz bahçemizi evin içine kurduk. 

Defne' ye 4. yaşı için 4 şeklinde bir pinyata almıştım, arkadaşıma 40 rakamını tamamlayan, hayatının kesitlerini resmeden fotoğraflardan, bir pano hazırladım. 

Bir yandan bir çocuğu, diğer yandan bir yetişkini mutlu edecek şeyleri düşünürken, birden farkettim ki aslında pekte yoktu farkımız. İnsanı mutlu edecek şeyler hep aynı, 7'den 70'e değişmiyor,aslında neşe hep, o içimizdeki minik çocukla geliyor. Onu mutlu ettiğimiz sürece, sorunumuzda kalmıyor. Hayatla barışık ve keyifle yaşıyoruz. Bana, büyümek denilen süreç, hep bu çocuğu sindirme, yok etme prosesi gibi gelmiştir. Bu yüzden pek de kıyamam, çok sert olamam çocuklarıma.Kederli olduğumda onlara sığınırım, size de tavsiye ederim. Üzüntülerinizde çocuğunuzdan uzaklaşmayın, yakınlaşın, bakın sihirli dünyaları size ne kadar iyi gelecek... İçinizdeki çocuğu da her fırsatta yoklayın, küstürmeyin, çıksın ortaya zaman zaman, hayatla oyun oynasın. 

3 yorum:

  1. son cümleleriniz ne kadar güzel ne kadarda doğru. bu arada burcunuzu merak ediyorum sevgiyle kalın.. Saadet

    YanıtlaSil
  2. Saadet Hanim tesekkur ederim. Balik burcuyum:)

    YanıtlaSil
  3. Nasil olmus da kacirmisim bunu. Tesadufen cikti karsima gezinirken blogunda. Cok guzel bir surprizdi. Ozenle, dusunerek ve sevgi ile hazirlanmis bir gun. Tekrar tesekkurler!

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...