02 Ocak 2011

Yeni Yıl Kararları


Her sene olduğu gibi, bu senenin başında da önümüzdeki yıl içinde yapmayı planladığım şeyleri düşünüyorum. Bunların bir kısmı annelik hedeflerim. Geçen yıl annelik hedeflerimde, hatırladığım kadarıyla, Defne’nin tuvalet terbiyesi, biberonu bırakması vardı. Biberonu bıraktı, gündüz bez bağlamıyoruz, ama gece halen bağlanıyor. Böyle hedefleri belirlemek, hem kendi düşüncelerimi organize edip, beynimi rahatlatmamı sağlıyor, hem de yıl sonunda neleri başardığımı görüp, ölçebiliyorum.

Bu sene ki en temel hedefim, kendime iyi bakmak. Hiçbir sene, bu sene kadar ilerleyen yaşımın etkilerini hissetmedim. Buna da kendime iyi bakmamamın neden olduğunu hissediyorum. Bu nedenle, bu sene kendime iyi bakmak tüm hedeflerimin üzerinde. Daha çok uyuyacağım, daha sağlıklı besleneceğim, daha çok egzersiz yapacağım, kendimi mutlu edecek hobilere, aktivitelere katılacağım. Eşimle baş başa düzenli dışarı çıkacağım.

Çocukların uyku rutini diğer bir endişem. Maalesef çok saatli, kolay bir uyku düzeni oturtamadık, bu sene bu rutini oluşturmak hedeflerimin arasında.

Yasemin’in 3 önemli meraki var. Yüzme, buz pateni ve resim. Şu ana kadar üçünde de düzenli bir sistem oturtamadım. Şimdi ilk fırsatta bunları düzene oturtacağım. Defne ise bu sene kollukları olmadan yüzmeyi öğrenmeli. Yüzme hayati olarak onlar için önemli olabileceğinden, herkesin iyi yüzme bilmesi gerektiğine inanıyorum.

Yasemin’le daha çok mutfağa girerdik, Defne gelince işler karıştı pek bir şey yapmaz olduk. Son günlerde ki ısrarları üzerine, yeniden bir iki deneme yaptık birlikte, hiç de fena olmadı, eğlenmeyi başardık üçümüz mutfakta. Bundan cesaret alıp, bu sene mutfakta duran, ve benim hayatımda önemli bir yeri olan duvar takviminin konusunu, çocuklarla mutfakta yapılacak yemek tarifleri olarak belirledim. Amacım; her ay sayfayı çevirdiğimde karşıma çıkan tarifi çocuklarla yapıp, buraya da yazmak.

Komik ama diğer bir hedefimde mutfakla ilgili. Yasemin sürekli sütlaç ister benden, Defne ise kek. Neden bilmem düzenli olarak pişmez ikisi de evimizde. Şimdi bir karar aldım. Bir Perşembe sütlaç, bir Perşembe kek pişecek bu evde!

Sevdiğim bir hobimi tekrar hayatıma sokmak, çocuklarıma öğretmek ve birlikte yapmak istiyorum: Yoga!

Bunun dışında, odalarını ve oyuncaklarını daha verimli bir şekilde kullanacak şekilde organize etmek, zaman kapsülüne koyulacak ve verilecek eşyalarını ayırma projem var.

Bol sağlık ve huzur diliyorum ki bunları yapacak gücüm olsun. Hepinize de isteklerinizi ve dileklerini gerçekleştirebileceğiniz, gücünüzün olduğu bir yıl dilerim. Mutlu yıllar…

3 yorum:

  1. Bu kararların çok özel olmayanlarına ben de imza atmak istiyorum.. annelik ve kendim dediğiniz kısımlara bilhassa.. bir de kek ve sütlaça.. ilginç geldi bana ayrıca.. bizde de ikisi sevilir ve pişmez nedense

    YanıtlaSil
  2. Yil sonunda bir coguna okey isareti koymus olmamizi dilerim:)

    YanıtlaSil
  3. Canim,bende seni birazcik taniyorsam; hedeflerinin tümüne olmasa dahi bir coguna ulasacaksin. Yeni yil icin ayni dilekleri sana/bebelerimize ve tüm sevdiklerimize bende yinelemek istiyorum. Saglikli, huzurlu, yurtta ve dünyada barisin oldugu basarilarla bezenmis yeni bir yil diliyorum.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...