03 Ocak 2011

Yeni Yıl Ağacı Kurabiyeleri


Benim hayatta olduğu kadar mutfakta da çok becerikli bir arkadaşım var. Onun çocuklara yaptırdığı, yılbaşı ağacı şeklindeki kurabiyelerin resimleri bana ilham verdi. Her fırsatta mutfak projesi yapmak isteyen kızlarıma, müjdeyi verdim. “Yılbaşı partisi için arkadaşlarınıza kurabiye yapacağız!”.

İki aşamalı bir pişirme projesi oldu bizim için. Önce kurabiyeleri, bir çoğunu çam ağacı şeklinde olmak üzere, çeşitli kış figürleri şeklinde kestik. Yüzlerinde un izleri, minik ellerinde oklava ile, önce ümitsizlikle, sonraları zafer sevinciyle kestikleri kurabiyeleri, her seferinde alkışlarla tepsiye yerleştirdik. 20 dakika içinde pişen ve soğuyan kurabiyelerin üzerine, marshmallow eriterek hazırladığım sosu sürüp, meydana getirdiğimiz ağaçları, şekerli çikolata parçaları ile dekore etme işini kızlara bıraktım.

Yılbaşı partisine giderken gururla arkadaşlarına götürdüler. Noel Baba hediyelerini dağıttıktan sonra, Noel Baba’nın getirdiği pijamaları giyip, süt eşliğinde bu kurabiyeleri yediler.

2 yorum:

  1. ooo nefis görünüyorlar,marshmallow ile süslemek benim aklıma gelmemişti, güzel fikir.Bu kurabiye olayının en önemli kısmı bence çocukların eğlenmesi ve yaptıklarını başkalarına sunarken ki gururu ve mutluluğu yaşıyor olmaları.Bir de o una bulanmış o minik eller var ya bayılıyorum onlara :)Yase ve Defne senin gibi harika bir anneleri olduğu için çok şanslılar canım arkadaşım, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Evet ya, una bulanmis minik eller, ah zaten o minik eller..Emre'cim burada satilan sekerli susleme malzemeleri cok agir oluyor. Bende kolay seker hamuru hazirlayacaktim, o da eglenceli olur diye, ama pudra sekerimin kalmadigini farkedince, zaten yesil renkli olan marshmallow'lari mikrodalgada cok yavasca erittim, ama kivami koyu oldugundan biraz su ile sulandirdim. Boylece surulebilecek hale geldiler.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...