17 Şubat 2008

Çocuklar İçin Sevgililer Günü


Yeni bir guzel kutlama, yeni aktiviteler için fırsat yaratti. Sevgililer gününün yurdumuzda fazla önemli kutlanmaya basladigini düşünüyorsanız, birde burayı görmelisiniz. Burada okullarda bile oğretmenler günü coşkusuyla kutluyorlar.

Yasemin’in sınıfında yapılacak “Sevgililer Günü” partisi icin 29 adet kart hazırlamamız gerekiyordu. Herbir sinif arkadasina bir kart. Once nasil bir yatirim gerektirecek bu kadar kart diye panik olan ben, araştırmalarım sırasında oldukça ekonomik ve eğlenceli sınıf paketlerine rastlayınca rahatladım. Tek tek inceleyerek yaşlarına en uygun olanında karar kıldım. Çocuklar için yapılacak herbir faaliyetin dikkatle düşünülmesi gerektiğine inanıyorum. Vereceği mesaj çocuğun ruhsal gelişiminde önemli. Yasemin’in de sevdiği bir karakter olan “Sponge Bob” lı kartların uzerine kalp seklinde lolipoplar iliştirilmişti. Uzerlerinde de “Sen benim en iyi arkadaşımsın, mutlu sevgililer günü” yazılıydı. Bu kartlar parti sırasında tek tek dağıtıldı. Yasemin’de bu şekilde hoş 29 tane kart aldı.

Hazır kartlara bakmakdan daha eğlencelisi kendi kartını yapmak. Yasemin için, hatta benim içinde sevgililer günü faaliyetlerinin en keyiflisi kart hazırlamaktı. Geçen hafta, sokağımızdaki banka açılışı eğlencesi kapsamında, çoçuk masasında, “Sevgililer Günü” için kart hazırlama aktivitesi vardı. Yasemin’e, bir tane babaya bir tane de teyzeye kart hazırlamasını onerdim. Ara ara evde de yaptığımız bir faaliyet. Bir parça karton, boyama kalemleri, çıkartmalar ve bazende baskı malzemeleri yeterli. Bu fikir öyle hoşuna gitti ki saatlerce ayrılmak istemedi masadan. Sonunda evde de devam edersin diyerek iki boş kartta yanımıza aldık.

Sevgililer gününde vermek için, ev ahalisinin her birine birer minik hediye almıştım. Güne farklı bir heyecanla başlayabilmek için. Yasemin’inki Dora ve Diego karakterli kağıtlara sarılmış, kalp şeklinde çikolatalardı. Bu çikolataları kağıt üstüne koyarak kalp çizmek için de bol bol kullandık. Yasemin bir hafta boyunca bol bol kalp çizdi.Yalnız bizim kalplerimizin yüzü, kolu ve bacağı var. Madem bu kadar önemli bu kalp işi, bir kişilik vermeliyim diye düşünüyor olmalı. Bir sevgilililer günü resmi yapımı sırasında sordum:

“Yasemin sevgililer günü ne ile ilgili?”

“Kalp ile ilgili.”

“Kalp ne demek?”

“Sevmek demek!”

“Ben seni çok seviyorum.”

“Ben de seni çok seviyorum annecim.”

Biz aramızdaki diyalogdan memnun iki sevgili kalp çizmeye devam ettik.

2 yorum:

  1. Ne guzel aktiviteler bunlar, haklisin Sevgililer Gunu Turkiye'de sadece yetiskinlere ve bekarlara ozel birgunmus gibi kutlaniyor. Ozan, Sevgililer Gunu aksami okulda bizim icin hazirladigi uzerinde simli boyalarla 'Sizi Seviyorum' yazan karti getirdiginde cok mutlu olduk. Onlar arkadaslarina kart hazirlamamislardi ama okul yonetimi her cocuga bir kutu oyunu hediye etmisti. Bizimki okuldan size hediyelerim var diye ucarak geldi. Biz de oglusumla sarmas dolas kutladik sevgililer gunumuzu. Sevgilimle ancak ertesi gun kutlayabildik ama olsun. Her ne kadar isin ticari yani olsada sevgiyi, aski kutlamak icin sebep/bahane olacak hergun kutlanmaya deger bence :) Gecmis de olsa herkesin sevgililer gunu kutlu olsun :)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Ne guzel degil mi, onlarda seni seviyorum demeyi, hediye vermeyi, sevgiyi gostermeyi ogreniyorlar.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...