24 Temmuz 2012

Meksika'da Tatil

Tatilim güzel geçti demem için mutlaka yeni bir şey öğrenmeliyim, hatta yeni bir tat bulmalıyım. Daha önce hiç denemediğim birşeyi de denersem keyfimden yanıma varılmaz. Bu defa ilk kez, bol bol yan gelip kitap okumayı istemiştim. Oldu! Hepsi oldu!

Eşimin sözünü dinledim bize de vakit ayırmak konusunda. Günü bölümlere ayırdık. Sabahları hepbirlikte Cortes denizinin karşısına geçip uzun kahvaltılar yaptık. 11'den sonra kızları çocuk kulübüne bıraktık. Bu şekilde hem kendi kendimize kalma fırsatımız oldu, hiç tasalanmadan saatlerce kitap okuduk, bölünmeden sohbet ettik, hemde kızlar sabahdan akşama kadar havuzda, sıcak güneşin altında kalmadan yeni kültürü kendi yaşıtları seviyesinde tanımış oldular. İspanyolca çalıştılar,orijinal pinyata yapmayı öğrendiler, yeni arkadaşlıklar kurdular.

Çocuk kulübü 1' de 2 saatlik bir ara veriyordu, siesta zamanı. Bizde bu arada ailecek yüzüyor, oyunlar oynuyor, sonra öğlen yemeği yiyorduk. Yemekten sonra üstlerini değiştirip tekrar 1 ya da 2 saatliğine kulübe gidip dinleniyorlardı. Bizde bu arada denize nazır kokteyllerimizi yudumlayıp, iştahla kitaplarimizi okuyorduk.
Kulüp 5' de kapandığında, 2 saat kadar havuz, deniz keyfi yapıp, akşam yemeğine hazırlanmaya geçiyorduk. Günden uzun faydalanmak için hep geç vakitlerde yedik yemek. Bu nedenle şovları kaçırdık. Yalnız çok güzel bir Meksika gecesi yaptılar. Onu kaçırmadık, çok güzel bir gece geçirdik. Meksika yemeğinin hasını tattık, şovları izledik. Hatta kızlar pinyata oyununa katıldılar.

Yemeklerden sonra ailecek otelin barına gidiyorduk. Hep canlı müzik vardı barda. Latin ezgilerinde öyle güzel dans ediyorlardı ki, seyretmeye bayılıyorduk. Barda oturma yerleri değil uzanma yerleri vardı. Önce garipsedik ama çabuk adapte olduk. Çevremizdekilere bakıp bizde ailecek uzanmaya başladık üzerlerine.

Bizde Akdenizli renklerinde olduğumuzdan garsonlar sıkça İspanyolca başlıyorlardı konuşmaya. Bir şekilde gırtlak yapımız uygun, aksansız oluyor İspanyolcamız. İlk nezaket konuşmasına İspanyolca katılınca ben, garson hızla devam ediyor konuşmasına, o zaman çaresiz İngilizce lütfen diyorum, şaşırıyorlar. İspanyolca derslerine devam edeyim diye hevesleniyorum. Yasemin' e hamileyken yeni birşey öğrenme hevesine kapılıp Sinan'la biraz ders almıştık. Çok değil bilgimiz ama bir şekilde ikinci gezimizde kurtarıyor bizi Meksika' da.

Kaldığımız otelde zipline vardı. Hep macera turlarında görür heveslenirim ama korkar mıyım, becerebilir miyim bilemem. Bu küçük ölçekli versiyonunu bulunca, mutlaka denemek istedim. Sinan kuyruk sokumumda hala iyileşmemiş kırıklarımdan dolayı endişelendi. Bense bu sakatlığın beni hayatımdan daha fazla alıkoymasına izin vermek istemiyorum. Eğer takımları giyindiğimde canım acısaydı vazgeçecektim zaten. Acımadı…Böylece Yasemin ve ben ilk kez zipline yapmış olduk, Bu da bizim bu tatil içinde yaşadığımız yeni bir deneyim oldu. Bunun macera turuna da katılınır diye karar verdim. Yani yağmur ormanları üstünde de yapabilirim bunu mesela…Sinan biraz destek verseydi sahil boyunca atada binecektim ben. Daha değil dedi, biraz daha bekle…

Tüm tatilimiz boyunca otelden bir gün dışarı çıktık. Çok yoğun bir tura katıldık. Bir çıkışta görülebilecek her yeri görmeyi başardık. Onu da bir sonraki seferde anlatayım.