25 Ekim 2010

Ekim

Ekim ayı okul aktiviteleri açısından en yoğun dönemlerden birisi. Hasat donemi aktiviteleri, cadılar bayramı ile sonlanıyor. İlk okul gezileri bu ayda yapılıyor. Birinci donemin sonuna yaklaşıldığından, veli toplantıları yapılıyor. İki çocuklu bir anne olarak ise bana, her ikisinin aktivitelerine nasıl yetişebilirim konusunda bol bol beyin jimnastiği yapmak düşüyor. Yasemin’in okul gezisinde Defne ne olacak, Defne’nin okul gezisinde Yasemin’e kim sahip çıkacak, bana çok problem oluyor.

Çözümler bulundu, okul gezileri tamamlandı.Defne bal kabağı tarlasına, Yasemin Hayvanat Bahçesine gitti. Şimdi bu Cuma okuldaki cadılar bayramı kutlamaları için karşıma çıkan tablo şu:

9.30 – 10.30 Defne’nin töreni (Sonrasında okul festivali ve sınıf partisi)
10.00 – 11.00 Yasemin’in töreni
10.30 - .. Defne’nin sınıf partisi
11.15 – 11.45 Yasemin’in sınıfının dekorasyonu için gönüllü çalışma
12.20 Yasemin’in sınıf partisi

İki yerde ayni anda olmam imkansız, Defne’nin ilk töreni olması dolayısıyla onunkine katılmayı planlıyorum. Sonra Yasemin’in sınıf partisine katılacağım. Çaresizliğime üzülüp, sıkıldığımda, desteğim Yasemin’den geliyor: “Git anne, Defne’nin ilk cadılar bayramı yürüyüşü!”. İçim eziliyor, ama başka çarem yok. İlk kez Yasemin’e bir töreninde annesi eşlik edemeyecek. Çocuğunuzun 23 Nisan gösterisine aileden kimsenin gitmediğini düşünün. Eşim son anda bir şey ayarlayamazsa, törende yalnız olacak. Benim olgun kızım, bu Cuma biraz daha büyüyecek.













1 yorum:

  1. Cocuklarimiz icin her daim orada ve hazir olmak istiyoruz, seni cok iyi anliyorum Cigdemcim. bir de bizi dusun pek cok bayram kutlamasinda annelerimiz yanimizda yoktu, en azindan benim yoktu. Çunku calisiyordu, calismasi gerekiyordu. Yine de o kutlamalar cok guzeldi. Simdi dusundugumde annem neden yanimda degildi dusuncesi gecmiyor aklimdan, aksine iyi ki katilmisim ne guzel anilarim olmus diyorum ve tek basima da olsam katilmam icin beni yureklendirdigi icin anneme minnet borclu oldugumu dusunuyorum. Eminim Yase icin de cok guzel bir kutlama olacak,kucuk yaslar icin ilklerin onemini o bile anlamis ki kardesi icin boyle bir fedakarlik yapiyor. Kardesler arasinda boyle bir dayanismanin olmasini sagladigin icin kendinle ve Yase ile gurur duymalisin bence. Biri ona annen gelmedi dediginde kardesimin kutlamasinda cunku bu onun icin bir ilk diyecek ve Yasemiz de kendiyle cok gurur duyacak eminim. Ayni bizim onunla gurur duydugumuz gibi. Insanlar ozellikle de cocuklar hayata ve olayalara bizim baktigimiz gibi bakmiyorlar, bu gibi durumlarda cok daha sogukkanli olabiliyorlar. Biz kendi yasanmamisliklarimizin acisini sanki onlar da hissedecekmis gibi onlari kollamaya hep yanlarinda olmaya calisiyoruz ama aslinda onlar coktan ayaklari uzerinde durmaya basladilar. Ne mutlu bize :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...