18 Ağustos 2009

Yasemin’in 5. Yaş Günü Partisi



Parti sabahı herkes kendisine tahsis edilen görevin pesindeydi. Eşim sabah erkenden kalkıp masaları kapmış, annem poğaçalarını yoluna koymuş, bende o gün yapılacak salataları hazırlamıştım. Yemek dışında orada kullanılacak belki 10 ayrı kategoride paket hazırladım. Tamamen pasta törenine ait bıçak, servis, kağıt tabak, mum, çakmak, konfeti paketi. Yemek için kullanılacak tabak, bardak, kaşık seti. Dekorasyon için kullanılacak süsleme ve yapıştırma malzemeleri, balonlar. Çocuklara yaptırılacak aktivite oyuncakları paketi. Sanatsal çalışma yapmak isteyecekler için gene günün konusuna uygun kız ve erkek çocukları için boyama sayfaları, kolye setleri ve güneşlik yapma setleri paketi. Ayrıca kızımın çok sevdiği su oyunları içinde bir kova dolusu içi su dolu balon hazırladım. Bu arada esim pizzaları sipariş etmiş ve pastayı da eve ulaştırmıştı.



Önce parti yerini süslemek için gittik. Parti parkta olduğu için dekorasyonu basit tutmuştum. Denizi temsilen mavi balonlar ve yosunlar içinde yeşil gramofon kağıdı kullandık. Hepimizin giyeceği kıyafetleri ve aksesuarlarımızı önceden hazır etmiştim. Dekorasyondan sonra dönüp giyindik. Bu sefer yiyeceklerimizi de alıp parti alanına son turumuzu gerçekleştirdik. Masaya yiyecekleri dizip, müziği açtığım sırada, ilk misafirlerimiz gelmeye başladı. Bu müzik CD’sini bir gece önce özel olarak parti için hazırladım. İçine Yasemin’in çeşitli prenses filmlerinden en sevdiği müzikleri(ve itiraf ediyorum benimde) ve gene deniz temalı partimize uyacak Luau, Limbo gibi ada müziklerini ekledim. Pasta kesme zamanı içinse onun en sevdiği Stevie Wonder’in “Happy Birthday” şarkısını, gene kendimi tutamayıp mutlu olacağını düşünüp “Happy Birthday Princess” adli şarkıyı ve tesadüfen araştırmalarım sonucu bulduğum “Happy Birthday Yasmin” şarkısını da ekledim. Sabah günün havasını yakalamak için CD’yi çaldığımda, o her zamanki katı utangaçlığıyla birde böyle şarkı bulmuş deyip benimle dalga geçti.



Çocuklara biraz parkta oynama ve yemek yeme fırsatı vermek için, deniz kızını parti başlama saatinden 1 saat sonraya organize etmiştim. Deniz kızının beni hiç hayal kırıklığına uğratmadığını söylemeliyim. Bütün çocukların dikkatini çok güzel üzerinde toplamayı başardı. Hazırladığı sihirbazlık şovu içinde, hem hikaye anlatımı hem kukla gösterisi vardı ki, bu benim istediklerimin hepsini kapsıyordu. Şovdan sonra yaptığı kol ve yüz boyamaları son derece profesyoneldi. Balondan yaptığı hayvan ve diğer şekillerde inanılmazdı.



Denizkızının gitmesine yakın saatte, pasta kesimi için, sofrayı hazırladım. Hep birlikte önce İngilizce, sonra Türkçe “İyiki doğdun” şarkimizi söyledik. Pastayı 5 yıldır ayni yerden alıyoruz ve her zaman çok beğeniliyor. Hatta pasta siparişini verirken, pastacı kadına, bu sene besinci kere pastasını sen yapıyorsun dediğimde inanılmaz mutlu oldu. Üstelik bu kadın hep ayni yerde de çalışmıyor, evimize de hiç yakın değil, ama o nereye biz oraya takipteyiz. Şimdiye kadar 5 kere Yasemin’e ve 2 kere Defne’ye olmak üzere, sadece bizim aileye 7 pasta yaptı. Pasta yiyor ve yediriyorsak değmeli bence ve gene bir suru kişi pasta nereden diye sorduğuna göre emeğimize değdi. Birde buradan “Teşekkürler Titi!”


Pasta töreninden sonra dağılan çocuklara yer resimleri için tebeşirler verdim. Bu arada balon yapma makinesini çalıştırdım. Onlar yeni aktiviteye ısınırken, ben arabadan sabah hazırladığım, içi su dolu balonları ve aktivite oyuncağını getirdim. Çocuklar daire seklinde sıralanıyor. Su dolu balonu bir aletin içine koyuyorsunuz ve kuruyorsunuz. Elden ele dolaşırken, suresi dolunca içindeki balonu patlatıyor ve elinde oyuncak olan çocuk biraz ıslanıyor. Yasemin’in çok sevdiği su balonu savaşının daha hafif versiyonu için bundan daha iyisini bulamazdım sanırım.



Partiden ayrılan çocuklara önceden Yasemin ile hazırladığımız hediyeleri verdik. Çok iyi vakit geçirdiklerini söyledikleri için çok mutlu olduk.

İlk fırsatta partiden çekilen resimleri partiye katılan herkese gönderdim. Şimdilerde ise partide çekilen resimlerden hazırladığım, teşekkür kartlarını göndermeye hazırlanıyorum. Günümüze katılan herkese tekrar tekrar teşekkürler!

5 yorum:

  1. ya Birircik'im sen süper bi organizetörsün!ya insan okurken kendini orada hissediyor.hmm demek ki aynı zmnda iyi de yazıosun:)
    ama parti harika olmuş olmalı ve yasemin ile defne ne kadar şanslı olduklarını birkac yıl sonra daha iyi anlayacaklar:)allah şanslarını daim etsn ve sizi hic ama hic ayırmasın:)sizi seviyorum!

    YanıtlaSil
  2. merhabalar
    içinde balon patlayan topu nerden bulabilirim. markası yada adı varmı ??

    YanıtlaSil
  3. Burada Target'dan almistim,oyuncak departmanindan, markasini hatirlamiyorum, yeni tasindigimizdan henuz acilmamis bir kutuda. Umarim bulabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TARGET NEREDE ACABA?BİZİM DE AY SONU DOĞUM GÜNÜMÜZ VAR MUZİPO DA YAPICAZ BU SENE.BENDE ALAYIM O TOPTAN ÇOCULARIN HOŞUNA GİDER.

      Sil
  4. Burada Amerika'da bir magaza zinciri. Turkiye'deki oyuncakcilarda ya da Amazon'da bulabilir misiniz acaba?

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...