09 Ekim 2008

Ramazan Bayramını Kutladık


Bu Ramazan son yılların en anlamlı Ramazan ayıydı bizim için. Annem burada ve oruç tutuyordu. Dolayısıyla tüm ayı iftar sofraları hazırlayarak, iftar davetlerine katılarak geçirdik. Bol bol dua ettik herkes için, herkesin mutluluğu için. Çocukların bu ortamı teneffüs etmesi benim için çok önemliydi. Bilinçli olmasa da hafızalarında kalacak, bir gün hiçbir şey bilmeseler bile, nedenini anlamasalar bile, hurma onlara güzel şeyler hatırlatacak, sevecekler, aksam sofrasına getirilen çayın görüntüsü aile sıcaklığıni hissettirecek. Çocuklarım için boyle güzel anlar yaratmak istiyorum. Ne de olsa hiçbir gün bize vaat edilmiş değil. Yarin olmayabilirim, bugünü onlar için kalıcı olacak anlarla değerlendirmek istiyorum.

Her bayramda, toplu bir şekilde bayramlaşmak için, bir araya geliyoruz. Çocukların aklında bu özel günlerin hoş kalması için, şeker bayramında hediye dağıtılması geleneğini de uygulamak adına, bir şeyler yapmak istedim. Oyun grubu arkadaşlarımızla birlikte, içinde çikolata, boyama kalemi, çıkartma, balon bulunan küçük hediye paketleri hazırladık. Sevineceklerini düşünmüştüm, ama bu kadar eğleneceklerini tahmin edememiştim. Onlar için gerçek bir bayram havasıydı, hepimize sıçradı.

Çocuklarım olduktan sonra, her özel günü daha bir coşkuyla kutlar oldum. Çocuklarımın gelenek ve göreneklerine sahip çıkmasını öğretmeyi, anneliğin asli görevlerinden sayıyorum. Neticede biz anneler eğitiyoruz toplumun bireylerini. Yıllar önce babamın hatıra defterime yazdığı gibi “Ne ekersen onu biçersin.” Güzel yarinlar istiyorsak, o günleri yaratacak güzel çocuklar yetiştirmeliyiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...